Vienna lager OBBK

Gestart door De Hopman, 22-06-2023 14:40 u

Vorige topic - Volgende topic

De Hopman

Voor het OBBK wil ik een Vienna Lager insturen, maar ik zie bij het inschrijven dat deze niet voorkomt op de BKG biertypenlijst.
Onder welk biertype kan ik deze het beste insturen?

Jacques

Citaat van: De Hopman op 22-06-2023  14:40 uVoor het OBBK wil ik een Vienna Lager insturen, maar ik zie bij het inschrijven dat deze niet voorkomt op de BKG biertypenlijst.
Onder welk biertype kan ik deze het beste insturen?

Als een Vienna lager...
en dan in de vrije klasse.

Zie ook https://www.bierschrijver.nl/2020/07/25/vienna-lager-portret-van-een-klassiek-biertype/

De Hopman

Ah, in de vrije klasse dus. Heb ik inderdaad bij nagedacht, maar had gehoopt dat ik ergens iets over het hoofd zag en er toch een bestaande klasse voor was. Best vreemd eigenlijk dat deze niet gewoon op de standaardlijst staat, eigenlijk staan alle biertypes daar gewoon op. In BrouwHulp bestaat hij ook. Nou ja, dat wordt een logboek invullen dan maar.

Jacques

Citaat van: De Hopman op 22-06-2023  15:08 uAh, in de vrije klasse dus. Heb ik inderdaad bij nagedacht, maar had gehoopt dat ik ergens iets over het hoofd zag en er toch een bestaande klasse voor was. Best vreemd eigenlijk dat deze niet gewoon op de standaardlijst staat, eigenlijk staan alle biertypes daar gewoon op. In BrouwHulp bestaat hij ook. Nou ja, dat wordt een logboek invullen dan maar.

Ik was ook wat verbaasd dat hij niet neer in de lijst staat. Dat was in het verleden wel zo. In ieder geval staat hij in de Biertypengids van Derek Walsh.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.