Koppelen Brewfather met Rapt van brouwketel

Gestart door Stekel, 22-06-2023 12:55 u

Vorige topic - Volgende topic

Stekel

Hoi, probeer de Brewzilla gen4 35 l te koppelen met Brewfather maar snap er niks van hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Iemand tips?

Jan de Graaff

Dat kan (nog) niet.

Alleen fermentatiegegevens van bijvoorbeeld de RAPT-Pill of de Temperatuur-controller kan gekoppeld worden met Brewfather.
https://docs.brewfather.app/integrations/rapt

Stekel

Ok, dan heb ik het niet goed begrepen.
Bedankt.

wazdj

Hallo ben aan het overwegen om een rapt pill te nemen , doe ik daar goed aan ????

Guido Hopla

Citaat van: wazdj op 15-07-2023  19:58 uHallo ben aan het overwegen om een rapt pill te nemen , doe ik daar goed aan ????
Jazeker, als je wat meer te zien wilt hebben tijdens het brouwen. Of je ook beter bier krijgt...

Maar je ziet b.v. wanneer de primaire vergisting afgelopen is en wanneer het bier uitgegist is. De waardes die de Pill doorgeeft zijn niet de echte waardes, ook niet na 2-punts calibratie, maar zitten wel in de buurt. Ik bepaal met een hydrometer voor en na de vergisting de werkelijke waarden.
Ook komen iets van 10-20% van de metingen niet door. Niet vanwege slechte wifi, maar door de verbinding met de server van Kegland. In de toekomst worden die gemiste metingen misschien in de Pill opgeslagen na een update, dat is nog onduidelijk. Elk halfuur laat ik meten.

Kijk de video van Kegland, die heeft ook de tip om een streepje te zetten in de behuizing.

Ik schroef de behuizing in elkaar met rubber handschoenen voor extra grip tot het moment dat de print net niet meer rammelt.
De dubbele O-ring, het geheel afsluiten van de schroefdraad, het goede materiaal, de relatief lage kosten, de goede integratie met Brewfather, gaf voor mij de doorslag.
Maar het transparante materiaal verkleurd toch een beetje geelgroenig, misschien door de dryhop.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.