Wyeast gisten

Gestart door Horst, 22-07-2006 17:34 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Horst

Hallo Allemaal,

Weet iemand wat voor Wyeast gist bij benadering, het beste is voor het maken van Christoffel bier?

mvg
Horst
 :beersmiley:

Eduard

Ik weet alvast dat het een ondergister is. En als ik mij niet vergis kun je de gist van Christoffelbier zelfs opkweken zodat je precies dezelde gist hebt! Dat scheelt alweer een Wyeast-pakje en een bestelling die je niet hoeft af te wachten.

Pieter.

Citaat van: Horst op 22-07-2006  17:34 uHallo Allemaal,

Weet iemand wat voor Wyeast gist bij benadering, het beste is voor het maken van Christoffel bier?

mvg
Horst
 :beersmiley:

Heb jij een recept vorr Christoffel dan?

Vrg,
Pieter

Edgar

Er staat me zelfs bij, dat ze bij Christoffel niet al te moeilijk zijn met het uitdelen of verkopen van een beetje gist. Het proberen waard om eens op te bellen of langs te gaan.

Horst

CiteerDat scheelt alweer een Wyeast-pakje en een bestelling die je niet hoeft af te wachten.

Het gaat er juist om, om het Wyeast gist te gebruiken.

En Pieter ik heb geen recept van Christoffel bier, dit was een vraag van iemand op de clubmiddag mannenBBQ.
Volgens mij zijn er een paar bezig om een lijst te maken van bieren die bij benadering de Wyeast gisten gaan gebruiken.

mvg
Horst
 :beersmiley:

Eduard

Volgens een brouwer in Duitsland lijkt de gist van Christoffel veel op Wyeast #2042 Danish Lager (zie: http://www.bier-selbstgebraut.de/bierforum/artikel/3043.1.1.1.1.1.1/zutaten_hefe/aw_heranzuechtung_von_untergaeriger_hefe.html?orderby=thread&list_start=45). Die zou je dus kunnen proberen. Vraag eventueel eens bij ze na welke ze gebruiken en of ze een tipje van de sluier willen lichten m.b.t. de gebruikte recepten.

MO

Horst,
heb je wat aan mijn lijst (zie bijlage)? Christoffel staat daar niet bij, wel vele anderen.

Horst

Eduard,
De Wyeast 2042 zal het gist zijn waarmee gebrouwen wordt.
Alleen wordt dit na de vakantie.

MO,
Deze lijst is misschien ook wat voor de database van het brouwsoftware pakket, en zeker om aan te vullen.

Ik ga nu van een welverdiende vakantie genieten.
mvg
Horst
 :beersmiley:

Eduard

Prettige vakantie gewenst! Laat na de vakantie maar weten hoe dit bier verder gaat :)

Oscar

Citaat van: Horst op 24-07-2006  14:14 uDeze lijst is misschien ook wat voor de database van het brouwsoftware pakket, en zeker om aan te vullen.

Een dergeljike lijst komt er uiteraard in te zitten...En deze is een mooi begin..

Groeten en gezondheid
Oscar

Adrie

Sterker nog: zit er al in...

Jacques

Citaat van: MO op 24-07-2006  08:54 uHorst,
heb je wat aan mijn lijst (zie bijlage)? Christoffel staat daar niet bij, wel vele anderen.

Hoi Martin,

Zou het misschien een goed idee zijn het overzicht met de omschrijvingen van de eigenschappen van de gisten te vertalen naar het Nederlands?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.