Waterbed koeler biertap

Gestart door jacoj, 11-06-2023 09:15 u

Vorige topic - Volgende topic

jacoj

Goedemorgen, pas nieuw hier dus weet ook niet of ik hier goed zit met mijn probleem.
Ik heb een waterbedkoeler biertap (als je dat zo noemt). Het volgende is het geval.
De biertap slaat aan, maar nooit meer uit. De koelspiralen (2) worden naar mijn mening ook niet koud, de tap tapt alleen maar schuin.Er zit een nieuwe drukmeter op de waterverdeler doet het gewoon. Wat kan het probleem zijn? Nu lees ik van alles. Thermostaat kapot (waar zit die?). Er ontsnapt gas(hoe zie ik dat?) Condensator verstopt (maar kom er niet bij om schoon te maken)
Foto gemaakt om te laten zien wat voor biertap het is, wie weet een oplossing?
Bvd dank
351503323_991334725195389_8017316678615485183_n.jpg

hansHalberstadt

Slaat de compressor aan?

jacoj

Ja hij slaat aan meer niet meer uit.

Schanulleke

Dan vind 'ie t nog niet koud genoeg. Temperatuursensor kapot?

jacoj

Citaat van: hansHalberstadt op 11-06-2023  11:27 uSlaat de compressor aan?
Ja, maar slaat niet meer uit.

jacoj

Citaat van: Schanulleke op 11-06-2023  11:54 uDan vind 'ie t nog niet koud genoeg. Temperatuursensor kapot?
Ok, ik ben echt een leek hierin. Waar vind ik de temperatuursensor?

tdp

Die zit in het bad waarin je het water hebt zitten. Bij mijn waterbadkoeler zit er ook nog een regelaar op waarmee je kunt aangeven hoeveel er gekoeld moet worden.

hansHalberstadt

Als de compressor wel loopt, maar de koelspiralen worden niet koud dan zit er een lek in de leiding en is al je gas ontsnapt, dan kan hij denk ik naar de stort. Maar even als check: weet je zeker dat de compressor loopt  of bedoel je dat de fan draait? De compressor zit in het zwarte vat links op de foto. Als je daar je hand oplegt dan moet die licht trillen (50 x per seconde)

jacoj

Citaat van: hansHalberstadt op 11-06-2023  21:17 uAls de compressor wel loopt, maar de koelspiralen worden niet koud dan zit er een lek in de leiding en is al je gas ontsnapt, dan kan hij denk ik naar de stort. Maar even als check: weet je zeker dat de compressor loopt  of bedoel je dat de fan draait? De compressor zit in het zwarte vat links op de foto. Als je daar je hand oplegt dan moet die licht trillen (50 x per seconde)
Ja die trilt dacht wel dat het met het gas te maken had dus stort??

hansHalberstadt

Citaat van: jacoj op 12-06-2023  15:32 uJa die trilt dacht wel dat het met het gas te maken had dus stort??
Heb je niet iemand in de buurt die je kan helpen de zaak te beoordelen? welke plaats woon je? vast wel iemand van het forum die in de buurt woont en je kan helpen. Zou zonde zijn als het iets anders is dan geen gas.

jacoj

Citaat van: hansHalberstadt op 12-06-2023  17:07 uHeb je niet iemand in de buurt die je kan helpen de zaak te beoordelen? welke plaats woon je? vast wel iemand van het forum die in de buurt woont en je kan helpen. Zou zonde zijn als het iets anders is dan geen gas.

Ik woon in Rotterdam, misschien dat iemand dit leest, zou inderdaad zonde zijn.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.