Beugelflessen 1 liter van Braumarkt.

Gestart door BritneysBeers, 31-05-2023 12:28 u

Vorige topic - Volgende topic

BritneysBeers

Hoi allen,

Even wat frustratie kwijt  :echtboos:  :echtboos:
Ik heb afgelopen twee batches opgedronken vanuit deze beugelflessen:
Beugelfles 1 Liter
Deze flessen zijn echter door iemand ontworpen die graag fristi drinkt.
Al mijn ongeveer 48 flessen sluiten zo slecht af dat er geen druk kan opbouwen.
Dat betekend; doodgeslagen bier  :'(  :'( 
Alles was gebotteld met 6 gram suiker per liter bier. Helaas geen zuchtje CO2 van terug gezien.
Niet kopen dus! ookal zijn ze prijstechnisch interresant.
Doe er niet je voordeel mee  ;D

De Hopman

Sowieso niet zulke flessen kopen, want ze zijn transparant  ;D
Bier wat teveel zonlicht heeft gezien is echt niet te hachelen, dus altijd voor de donkere flessen gaan.

Het verbaast me wel dat er 'geschikt voor bier' bij staat. Dit soort flessen gebruik ik wel voor appelcider (lage druk, 2 à 3 gram bottelsuiker per liter) of siroop, maar voor bier is dit sowieso ongeschikt. vraag me ook af of ze ontworpen zijn voor hogere druk.

Wvo88

Ze worden verkocht als sierflessen. Dus lijken me niet geschikt. Bierflessen staan elders op de site.

Dat er staat geschikt voor bier is dan wel weer bijzonder.

Jan de Graaff

Als er staat dat ze voor bier geschikt zijn, moeten ze, volgens mij, voor bier geschikt zijn. Als ze dat dan niet blijken te zijn, lijkt dat mij een heel valide reden om de koop ongedaan te maken of een andere oplossing te vinden.

Ik zou in ieder geval een screenshot van de website maken en dan Braumarkt erop aanspreken en kijken of jullie eruit kunnen komen.

[EDIT]
Citaat van: Wvo88 op 31-05-2023  15:35 uZe worden verkocht als sierflessen. Dus lijken me niet geschikt. Bierflessen staan elders op de site.

Overigens zie ik nergens staan dat ze als sierflessen verkocht worden...:

Screenshot 2023-05-31 at 17.09.43.png
[/EDIT]

Broewerke

Een kennis van mij zweert bij dit soort flessen. Bewaard ze echt donker en geen probleem. Persoonlijk niet mijn voorkeur. Helderheid zie ik ook in donkere flessen en uiteraard in t glas

Wvo88

BritneysBeers

Dat gedeelte ''sierflessen'' had ik zelf ook niet niet eens gezien, dat had wellicht eerder een alarm belletje doen rinkelen. :stom: 
Heb vandaag een revieuw geplaatst voor dit product met 1 ster en de vraag of ze het bier gedeelte er af willen halen.
Ik heb nu van AlieXpress een hele set met reserve rubbers gekocht om twee rubbers per beugel er op te drukken. Nu heb ik wat over is van mijn oude batch weer bottelsuiker gegeven. en nu hopen....  :groots:
De druk die ik zelf moet uitoefenen met twee rubbers op de beugel is in ieder geval stukken beter.
Ik zet de flessen overigens inderdaad weg op een compleet donkere plek. Maar mijn voorkeur gaat ook uit naar de goede oude bruine flessen.

Schanulleke

Gewoon in Duitsland 1 liter beugels Schumacher of Bolten Alt kopen en die leegtetteren. Met bier en al nog goedkoper ook.

hansHalberstadt

Citaat van: Wvo88 op 31-05-2023  19:18 uIMG_5015.jpeg
Hoe een leverancier de indeling van zijn website kiest zegt nog niets over de specificatie. De specificatie is waar het product aan moet voldoen en er staat duidelijk: 'Geschikt voor zowel, Sap, Bier, Olijfolie en siropen
Zware kwaliteit
'
en dat moeten ze dus waarmaken.

hansHalberstadt

Citaat van: Schanulleke op 31-05-2023  20:50 uGewoon in Duitsland 1 liter beugels Schumacher of Bolten Alt kopen en die leegtetteren. Met bier en al nog goedkoper ook.
3 euro voor een lege fles is inderdaad niet goedkoop.

hansHalberstadt

Citaat van: BritneysBeers op 31-05-2023  12:28 uAl mijn ongeveer 48 flessen sluiten zo slecht af dat er geen druk kan opbouwen.
Dat betekent; doodgeslagen bier  :'(  :'( 
Alles was gebotteld met 6 gram suiker per liter bier. Helaas geen zuchtje CO2 van terug gezien.
Hoe heb je geconcludeerd dat de fles lekt? Het kan ook nog zijn dat je bier niet op druk komt omdat er te weinig actieve gist inzit.

BritneysBeers

Dat was vrij simpel te concluderen.
Ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van geen koolzuur te vormen bij hergisting op de fles.
Maar in dit geval heb ik ook 0.33 flesjes met dop gebotteld. die waren bij beiden batches gewoon goed.
Alleen als je deze flessen dicht maakt met de beugel dan voel je al dat het mis is. Je kunt hem met je pinkje dicht duwen zonder kracht te zetten. Gewoon meuk dus  :-\

hansHalberstadt

Citaat van: BritneysBeers op 31-05-2023  23:41 uje kunt hem met je pinkje dicht duwen zonder kracht te zetten. Gewoon meuk dus  :-\
Dan voldoen ze dus niet aan de specificatie en kun je ze terugbrengen en je geld terugkrijgen. En misschien wel een schadevergoeding voor het daarmee om zeep helpen van veel bier.

Wvo88

Citaat van: hansHalberstadt op 31-05-2023  20:52 uHoe een leverancier de indeling van zijn website kiest zegt nog niets over de specificatie. De specificatie is waar het product aan moet voldoen en er staat duidelijk: 'Geschikt voor zowel, Sap, Bier, Olijfolie en siropen
Zware kwaliteit
'
en dat moeten ze dus waarmaken.

Dit ben ik zeker met je eens. Als het een fysieke winkel betreft, zou het ook niet uitmaken waar het in de winkel staat.

Desalniettemin vind ik dat Braumarkt wel een overzichtelijke webshop heeft. Maar dat staat los van het feit dat ze een product verkopen dat niet voldoet aan de specificaties. Dus ik zou inderdaad ook teruggaan met de flessen en een oplossing eisen.

Wijbrouwers

Citaat van: De Hopman op 31-05-2023  12:33 uSowieso niet zulke flessen kopen, want ze zijn transparant  ;D
Bier wat teveel zonlicht heeft gezien is echt niet te hachelen, dus altijd voor de donkere flessen gaan.

Laatst een presentatie over smaakafwijkingen gehad. Een pils wat 10 minuten in de zon staat (bijvoorbeeld op een terras) vertoont al een smaakafwijking door het zonlicht. Kun je nagaan als je in transparante flessen bottelt.

De Hopman

Ik heb eens een keer als test een flesje een week lang in het raamkozijn in de volle zon laten staan. Niet te drinken, een hele vreemde metalige smaak, echt niet lekker.

Jacques

Citaat van: De Hopman op 03-06-2023  00:22 uIk heb eens een keer als test een flesje een week lang in het raamkozijn in de volle zon laten staan. Niet te drinken, een hele vreemde metalige smaak, echt niet lekker.

Het is zeker niet lekker, maar het is geen metaalachtige smaak. Het is een zwavelachtige smaak, die ook wel eens omschreven wordt als stinkdierachtig. Om te weten hoe een stinkdier ruikt moet je naar een dierentuin... Die beesten doen hun naam eer aan.
Zie https://canadahomebrews.ca/2021/09/06/identifying-off-flavours-in-beer-light-struck/

Flessen van doorzichtig glas zijn per definitie niet geschikt voor het bottelen van zelfgebrouwen bier. Het kan wel als je speciale hoppreparaten gebruikt, bijvoorbeeld tetrahop.

De Hopman

Hmm, zwavelig kan ik me niet echt herinneren eigenlijk. Nou is metalig misschien ook niet echt de juiste beschrijving. Lastig te omschrijven, smaken laten zich niet echt goed vangen in woorden  ;D

Jacques

Citaat van: De Hopman op 03-06-2023  22:11 uHmm, zwavelig kan ik me niet echt herinneren eigenlijk

Je hebt heel wat zwavelverbindingen die niet echt naar zwavel ruiken, maar wel een vervelende off-flavour kunnen geven.

hansHalberstadt

ik dacht trouwens dat die smaakjes door inwerking van UV licht van de zon komen. UV B en UV C worden tegengehouden. UV A wordt deels doorgelaten. Maar misschien is dat al erg genoeg.

CeesM

Citaat van: Schanulleke op 31-05-2023  20:50 uGewoon in Duitsland 1 liter beugels Schumacher of Bolten Alt kopen en die leegtetteren. Met bier en al nog goedkoper ook.
Daar haal ik ook mijn 5 liter vaatjes vandaan. Leegdrinken en hergebruiken voor eigen brouwsels. ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.