Etiketten plakken op blik

Gestart door Leonie - zolderbrouwster, 29-05-2023 10:52 u

Vorige topic - Volgende topic

Leonie - zolderbrouwster

Beste hobbybrouwers,

Sinds kort hebben wij leuke etiketjes die we printen en met koffiemelk en een kwastje op onze flesjes plakken. Wij vullen echter niet alleen af op fles, maar ook op blik en deze methode werkt niet op blik: de etiketjes vallen van de blikjes af zodra je de blikjes koelt (en er condens ontstaat).

Weet iemand hoe je eenvoudig zelf geprinte etiketten op blik kan plakken?

Groet,
Leonie

hansHalberstadt

Ik heb wel goede ervaring met winegums (etiketten op flesjes).
je kunt de winegums smelten in een pannetje verwarmen en evt nog wat verder verdunnen met water.
Dat spul plakt heel goed en kan ook wel wat condens hebben voordat het zo vloeibaar wordt dat het loskomt. 

broeder

Hoi,
Klein beetje behangplaksel doet het bij mij al zo'n 36 jaar goed. Ook wel makkelijk te verwideren.
Groet, broeder Willem

hansHalberstadt

Citaat van: broeder op 29-05-2023  13:42 uHoi,
Klein beetje behangplaksel doet het bij mij al zo'n 36 jaar goed. Ook wel makkelijk te verwideren.
Groet, broeder Willem
Heb ik ook wel geprobeerd, maar op ondoordringbare ondergrond zoals glas kwam dat bij mij los als het opgedroogd was omdat het onvoldoende hechtte aan glas (was wel Action kwaliteit trouwens). winegum blijft een beetje rubberachtig en hechtte bij mij veel beter aan glas.

Thomas97

Ik werk zelf ook met blik, en ik gebruik gewoon a4 stickervellen. Net iets duurder in aanschaf, maar een stuk sneller in gebruik.

Leonie - zolderbrouwster

Bedankt voor de reacties! Wij hebben zelf nog even verder geƫxperimenteerd en de etiketten zijn verrassend strak op de blikken te plakken met fotoplakkertjes, daar gaan we voor nu voor dus. :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.