Even voorstellen: Kevin

Gestart door Kevin_2002, 23-05-2023 17:41 u

Vorige topic - Volgende topic

Kevin_2002

Beste allen,

Ik ben Kevin, 21 jaar oud (of jong afhankelijk van hoe je het bekijkt ;D) en woon in Echt, Limburg. Op het moment studeer ik HBO ICT in Eindhoven en woon nog thuis bij mijn ouders. Bier brouwen was iets dat mij al interessant leek voordat ik 18 jaar oud was, al moest ik nog even wachten. Toen ik dan eindelijk 18 jaar was ben ik de volgende dag bier gaan brouwen met een moutpakket. Dit was best wel een succes en snel op. Vervolgens heb ik een tijdje even niks meer met bierbrouwen gedaan (ongeveer 2 jaar) i.v.m. met school en ouders die het niet zagen zitten om met graan te brouwen (plaatsgebrek). Toen ik 20 werd kreeg ik als een cursus bier brouwen cadeau die we in groepsverband volgde. Na deze succesvolle workshop ben ik zelf opzoek gegaan naar spullen om all grain te brouwen (inclusief toestemming van de ouders, ook wel zo handig  :brouwen: ) afgelopen week heb ik dan voor het eerst zelf geprobeerd een Weizen te maken, al was dat geen succes. Dit bier is nu aan het vergisten en we zien wel of het eindresultaat iets wordt, maar het was wel een leerzame brouwdag qua do en dont's.

Op het moment brouw ik met een 30 liter Weck ketel d.m.v. de BIAB/BIAZ methode. Al ben ik wel op zoek naar een betere manier om te brouwen na mijn eerste (waarschijnlijk) mislukt brouwsel, maar dat is voor een andere thread. Op het moment modder ik een beetje door met de spullen die ik heb, maar op termijn worden deze zaken vervangen door beter materieel.

Buiten bier brouwen vind ik het ook leuk om zaken te programmeren (in Linux vandaar de pinguïn als profiel foto, maar ook microcontrollers zoals Arduino's en dergelijk) en het onderhouden/rijden van een Solex uit 1973.

Ik heb al gezien dat dit forum een goudmijn is betreft informatie over bierbrouwen, dus ik zal iedereen, maar proberen te vriend te houden  ;) . Ik kijk ernaar uit om ideeën en meningen met elkaar te delen!

Theo Mol

Welkom, je bent in ieder geval niet te laat begonnen met brouwen.

De tips vliegen je al om de oren, veel plezier ermee.
Bedenk: iedere keer dat je de brouwerij verandert levert dat nieuwe do's en dont's op.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.