Even mezelf voorstellen: Felix

Gestart door felixdegroot, 23-05-2023 11:47 u

Vorige topic - Volgende topic

felixdegroot

Hallo allemaal,

Allereerste bedankt voor het delen van al jullie kostbare informatie op dit forum.
Ik heb al veel van jullie geleerd!

Ik ben Felix, 26 jaar en woon in Eindhoven.
Zo'n 3 jaar geleden ben ik begonnen met brouwen en heb hier altijd veel plezier uit gehaald.
Tot nu heb ik zo'n 6 keer gebrouwen, maar ben niet altijd blij geweest met het resultaat.
Het bier was te troebel en/of had geen mooie schuimkraag.
Maar dat is oook logisch, aangezien ik  heel wat apparatuur miste om een mooi biertje te brouwen.
Voorheen brouwde ik mijn bier op een gasfornuis en koelde ik vervolgens in ijswater (gaat langzaam!).
Gisten in een gistingfles op kamertemperatuur, bij gebrek aan plek voor een klimaatkast.

Reeds ben ik verhuisd naar een grotere woning.
Daarom wil ik het nu anders gaan aanpakken. Ik heb het volgende aangeschaft:
- Maischketel: Klarstein Maischfest 30L
- Vergistingsvat: Klarstein Maischfest Fermenter 30L
- Koeler: platenkoeler en een RVS dompelkoeler (welke te gebruiken??)
- Klimaatkast: koelkast met verwarmingsmatje en een Inkbird

Ik bottel op flesjes van 330ml en gooi er dan een suikerklontje in.
Dit kost echter veel tijd en ik zit eraan te denken om een keg aan te schaffen met een drukregulator, voornamelijk om op schoonmaaktijd te besparen (en op die manier kan ik ook het koolzuur beter reguleren natuurlijk).

Ik kijk ernaar uit om van gedachten te wisselen met elkaar :)

Jacques

Welkom Felix.

Een grotere woning nodigt uit om vaker te brouwen. En je zult zien, dat hoe vaker je brouwt des te beter het gaat.

tdp

Welkom! Mooie stappen gemaakt dus!

Vaatjes afvullen gaat inderdaad wel sneller maar ik vind het zelf altijd ook fijn om bier op fles te hebben. Het een sluit natuurlijk het ander niet uit ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.