Victoria sterk blond

Gestart door Stekel, 18-05-2023 08:26 u

Vorige topic - Volgende topic

Stekel

Hoi,
Was gister uit eten en daar hadden ze Victoria sterk blond. Ik vond het een top bier, had daarvoor een paar Duvels genuttigd, maar vond deze lekkerder.
Is er hier informatie over of ergens anders bij jullie weten, want ik kan er niks over vinden. Behalve dan waar je het kan kopen.

CeesM

Wat ik kan vinden is dat het een sterke blond is van 8,5% Vol.alc. en de hoppen Saaz en Fuggle er in zit.

Wvo88

"Het bier verscheen in 2020 op de markt. Volgens bierkenners kan de lancering van het bier beschouwd worden als een aanval op het bier Duvel van Brouwerij Moortgat." Dat is in jouw geval aardig gelukt  :nut:

Ik ken het bier niet en kan je ook niet aan een recept helpen. Op de website staat dat het 8,5% vol. Mocht je een flesje kopen en sg meting doen, kun je ongeveer berekenen wat je begin sg moet zijn. Daarnaast zegt de website dat er hergisting op fles plaats heeft gevonden.

Volgens Wikipedia wordt er gebruik gemaakt van Saaz en Fuggle als hopsoorten. Mogelijk kun je hiermee al een begin maken van een recept.

Succes!

Jacques

Tja, smaken verschillen. Ik heb het bier een tijdje geleden gedronken, maar vond het geen bijzonder bier. Wel knap gebrouwen, alle scherpe kantjes zijn er af geslepen. 

pincopallino

Bij AH. Inderdaad een blonde zoals zoveel er zijn.
20230519_153701.jpg

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.