Even voorstellen: Gijs

Gestart door GGB, 16-05-2023 17:02 u

Vorige topic - Volgende topic

GGB

Hallo allen,

Gijs hier. Ondertussen al heel wat gelezen op het forum maar sinds kort de trotse eigenaar van een 30 liter brouwketel. Waar ik tot voor kort nog aan het stoeien was met de bekende 5 liter emmer is het nu dan tijd voor het grotere werk. Gisteren de eerste brouwdag met de nieuwe ketel gehad. Deze dag was enorm leerzaam ondanks:
- Verloren batch
- Kapotte deksel
- Verstopte pomp.

Aldoende leert men.... smile
(Uiteindelijk een nieuwe batch kunnen brouwen)

Erny

Wow Gijs schokkende foto. Ik hoop dat ik vanacht nog goed kan slapen ;D  Alle gekheid op een stokje. Welkom!

Deze deksels kun je los nieuw kopen. Als je geld in de knip wil houden doe je dit niet. Tijdens het koken kun het beste zonder deksel erop werken. Allerlei stofjes die je er niet in wil hebben gaan namelijk door koken uit jouw brouwsel. De deksel voorkomt dit voor een deel omdat de condens terug in jouw brouwsel valt.
Hooguit tijdens het maischen is een deskel handig. Dit om warmteverlies tegen te gaan en een betere controle over je temperaturen te hebben. Nou hiervoor kun je ook iets anders gebruiken, Ik heb weleens iemand zo'n taartdeksel zien gebruiken.

Edwin brouwt

Welkom Gijs,
Fijne binnenkomer!  ;D

Meestal zijn die deksels een standaard maat en kun je die ook op Amazon/Ali e.d. krijgen. 

hansHalberstadt

Niet handig dat ze van glas zijn. Een keer vallen is dan stuk. Dus misschien sowieso beter om dan wat anders te nemen dan het origineel.

GGB

Citaat van: Erny op 16-05-2023  18:27 uWow Gijs schokkende foto. Ik hoop dat ik vanacht nog goed kan slapen ;D  Alle gekheid op een stokje. Welkom!

Deze deksels kun je los nieuw kopen. Als je geld in de knip wil houden doe je dit niet. Tijdens het koken kun het beste zonder deksel erop werken. Allerlei stofjes die je er niet in wil hebben gaan namelijk door koken uit jouw brouwsel. De deksel voorkomt dit voor een deel omdat de condens terug in jouw brouwsel valt.
Hooguit tijdens het maischen is een deskel handig. Dit om warmteverlies tegen te gaan en een betere controle over je temperaturen te hebben. Nou hiervoor kun je ook iets anders gebruiken, Ik heb weleens iemand zo'n taartdeksel zien gebruiken.

Goeie tip! Dank!

Eric v B

Citaat van: hansHalberstadt op 16-05-2023  19:03 uNiet handig dat ze van glas zijn. Een keer vallen is dan stuk. Dus misschien sowieso beter om dan wat anders te nemen dan het origineel.
En bierglazen dan?  ;D

Erny

Citaat van: Eric v B op 17-05-2023  12:34 uEn bierglazen dan?  ;D
Die zijn toch ook van plastic?😁

rkroon

De aanhouder wint...en brouwt lekker bier! Welkom en veel succes Gijs!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.