Iwaki pompen

Gestart door Pieter., 14-07-2006 00:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hansve

Hier toch nog de foto

Zou de pompkop niet te verlijmen zijn?
Ik hoop dat er nog iemand een goede tip heeft...

in ieder geval bedankt,
Hans

http://img64.imageshack.us/my.php?image=hpim1011klxb2.jpg

korek

Hallo Hans, als er geen losse stukjes zijn en de twee breukvlakken precies op elkaar passen, kun je het met een 2-componenten lijm voor kunststof proberen. Merken als Bison en Pattex hebben prima kunststof lijmen. Het is het proberen waard. Succes

oranjeboombiertje

Is deze lijm dan wel voedingsmiddelen geschikt, dat lijkt mij belangrijk bij een brouwpomp :lessmile:

 :degroeten:
Wesley

korek

Citaat van: oranjeboombiertje op 26-03-2007  20:03 uIs deze lijm dan wel voedingsmiddelen geschikt, dat lijkt mij belangrijk bij een brouwpomp :lessmile:

 :degroeten:
Wesley
Ik denk dat je je daar niet zo druk om hoeft te maken, als je goed lijmt en de overtollige lijmresten goed verwijdert is het kontakt met het wort verwaarloosbaar klein.

Bierke

Zeg Hans,

Wat ik persoonlijk zou doen is het volgende.
Lijm eerst de twee breukvlakken aan elkaar. En dan zou ik met een hete soldeerbout de gelijmde breuklijn oppervlakkig dichtsmelten. Dit geeft extra sterkte en bovendien is het uitlaatstuk dan zeker ook waterdicht. Let wel op dat je geen gaten schroeit in het uitlaatstuk. Enige voorzichtigheid is hier zeker geboden!

Zo heb ik al een aantal zaken met succes kunnen herstellen!

Ik hoop dat je er iets mee kunt! Laat gerust horen hoe het is verlopen.

Groetjes,
Bierke

korek

Lijkt me een goed idee, maar dan wel aan de binnenkant, als je er bij kunt.

hansve

Bedankt voor de reacties tot zover.

Ik heb zojuist van Iwaki bericht gehad dat het materiaal van de pompkop polypropyleen is.
Is dit te verlijmen?

korek

Polypropyleen kun je lijmen met Mesa PE/PP Primer. De Primer wordt geleverd met een druppelaar, laat enkele druppeltjes vallen op de te verlijmen delen en laat het ongeveer 15 minuten uitademen, daarna aan 1 zijde dik de MESA Industriekrachtlijm aanbrengen en minimaal 8 uren laten uitharden! (liefst klemmen), daarna is er een erg sterke verbinding ontstaan.

NonDrip

Kijk even op de volgende link.

http://www.resun-china.com/products/english/clqdlxb%20B-md.htm

Resun levert aquarium en vijver artikelen en zijn zeker niet de duurste.
Ze zien er naar mijn mening het zelfde uit en de type aanduiding ook.
Wellicht past de deksel ook gewoon.

Cyril

korek

Citaat van: NonDrip op 11-04-2007  20:06 uKijk even op de volgende link.

http://www.resun-china.com/products/english/clqdlxb%20B-md.htm

Resun levert aquarium en vijver artikelen en zijn zeker niet de duurste.
Ze zien er naar mijn mening het zelfde uit en de type aanduiding ook.
Wellicht past de deksel ook gewoon.

Over deze pomp is al het een en ander geschreven op dit forum, het schijnt een inferieure kloon te zijn van Iwaki. Oppassen dus!

NonDrip

Tja die chinezen houden van klonen.
De kloonnation  ;D

Schaepekop

Wie heeft er een nog wat zwaardere Iwakipomp liggen of weet er een te koop tegen een redelijke prijs?
Een Iwaki MD-70RM lijkt mij voldoende, zwaarder mag ook nog.

Gert

Dag Heren en Dames van het goede leven.

Ik ben werkzaam bij Iwaki en jullie mogen mij vragen stellen omtrend de beste oplossingen voor het verpompen van vloeistoffen. Onze kracht is het geven van een goed advies. De kwaliteit is bij jullie bekend. Ik weet dat de nieuwprijzen van onze pompen veelal boven jullie budget ligt. Echter advies is gratis. 1 tip wil ik jullie nog geven. Een gebruikte pomp van Iwaki kan best nog heel goed zijn. Wees echter zeker van de zaak wat ermee verpompt is. Gezien dit pompen zijn die ik verkoop voor de sterkste chemicaliën die jullie proces behoorlijk kunnen aantasten. Tevens kunnen zogenaamde nieuwe pompen ook schade veroorzaken. Op iedere pomp geven wij garantie en bij de meeste pompen is het geen probleem om een pomp terug te brengen. Mits deze niet te lang heeft stilgestaan. Een pomp die zich continue kan smeren met vloeistof zal altijd zijn kwaliteit behouden. Een pomp die jarenlang op de plank staat, droogt uit.
Ook ik lust graag een gezond en lekker biertje en ben erg geïnteresseerd in jullie brouwerijen. 

Gert Smeman, gs@iwaki.nl

Johannes

Gert,

Bovenstaand bericht heb je in verschillende onderwerpen geplaatst. Op deze plaats is deze opmerking het meest relevant dus hier laat ik het bericht staan. De overige berichten heb ik verwijderd.

Johannes

Gert

Oke,

Hartstikke bedankt voor het kritisch bekijken waar de info het meest interessant is. Ik hoop dat uw forumgebruikers nu gemakkelijker aan informatie kunnen komen.

Met vriendelijke groet

Gert

MH

Hoi,
ik zag op ebay een Iwaki MD30 pomp te koop staan:

http://cgi.ebay.nl/IWAKI-MD-30-R_W0QQitemZ170149939532QQihZ007QQcategoryZ36788QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Voor €59,50. Is dat veel geld voor deze pomp?

Groet,
Marcel

 :proost2:

bob

Hoi Marcel,

Let wel op dat dit de 100 volt versie is dus zul je een omvormer nodig hebben.

Groetjes

MH

Het is goed dat je dat zegt, had ik nog niet gezien namelijk.  :stom:

Ik zag dat de verkoper dezelfde pomp in de 220 volt uitvoering ook te koop aanbiedt maar dan kost hij €125 en dat is wel wat meer...

 :proost2:


Johannes

Maar was het wel 220 volt geweest, dan was 60 euro een nette prijs, maar het kan nog goedkoper.

Caspar

Maar dan heb je wel een 2e handsje volgens mij...

Johannes

Citaat van: Caspar op 19-09-2007  08:56 uMaar dan heb je wel een 2e handsje volgens mij...

Nope, hagelnieuw 40,-. Ok, mazzeltje maar toch, als je goed rondkijkt op marktplaats en ebay moet dat weer mogelijk zijn.

Caspar

Nou, dan heb je echt een mazzeltje gehad inderdaad :duimop:! Die pompjes gaan nieuw in de reguliere handel voor dik meer dan € 100,- over de toonbank volgens mij :-\...

Schaepekop

Nieuwe Iwaki pompen van dit type zijn een paar honderd euro.

Caspar

Jongens,

Hoe regelen jullie die pompjes eigenlijk. Als je 30 liter / minuut door je platenkoeler laat stromen heeft ie niet veel nut lijkt mij ;).

Groet Caspar

RobinB

Je kan een kraantje aan de uitstroomkant zetten en daarmee je debiet regelen :)
Kan geen kwaad.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.