Digitale grammenweger

Gestart door BuBS, 13-07-2006 16:02 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BuBS

Hi allemaal,

Ik zoek een digitale grammenweger, bij Brouwland kost z'n ding € 30.
Heeft iemand nog andere tips, of goede ervaringen met andere weegschaaltjes?
Alvast bedankt.

Gr BuBs

Oscar

Ik heb zelf een huis/tuin/keuken bovenweger, die gaat tot 3 kg en geeft "op de gram af" het gewicht aan. Bij kleine gewichten (1 - 10 gram) is deze niet echt nauwkeurig, maar voor massa's van boven de 100 gram is deze prima te gebruiken. volgens mij heb ik deze in het verleden bij en Hema/V&D of Blokker gekocht.

Groeten en gezondheid
Oscar

BuBS

Hi Oscar,

Dank voor je reactie, maar even voor alle duidelijkheid.
Ik wil graag in  0.1 grammen kunnen afwegen.
En dat gaat meestal niet met de doorsnee weegschalen.

Gr BuBs

Oscar

Kees,

dat klopt...ik vind die zak weger bij Brouwland wel een leuke optie,


als je een brotere weegschaal zoekt met deze nauwkeurigheid kom je in de laboratorium weegschalen terecht en dan kun je flink de portemonnee trekken....die dingen zijn prijzig.

Dan kom je op zoiets :



HGS-3K (3 Kg x 0.1 g.): Euro 475.-


Algemeen koop excuus :

Citaat van: Johannes op 12-07-2006  10:39 uGewoon kopen dat ding met als excuus dat je toch nog jaren brouwt en het ding net zo goed meteen kunt kopen.

 ;D ;D ;D

Koen

Hoi,

Bedoel je zoiets http://www.detectorshop.nl/weegschalen/pocketweegschaal20001gram.php

Anders kun je bij een growshop zoeken, wietgebruikers schijnen zeer nauwkeurig te moeten wegen en hebben minder geld te besteden.

Als niet-gebruiker heb ik geen ervaring met de kwaliteit van deze weegschaaltjes.

Drents Hopbier

Citaat van: BuBS op 13-07-2006  16:17 uDank voor je reactie, maar even voor alle duidelijkheid.
Ik wil graag in  0.1 grammen kunnen afwegen.
Puur uit nieuwsgierigheid, waarom op 0.1 gram nauwkeurig?

Hopbier

Silvio

Inderdaad, niet om lullig te doen maar word hier niet de komma op de verkeerde plek gezet. Leg maar eens uit waarom de gemiddelde huis tuin en keuken brouwer aan 1,0 gram nauwkeurigheid niet genoeg heeft?!
Geloof mij bij elke zich zelf respecterende Blokker of BCC en noem maar op, is er genoeg keuze in digitale weegschalen, die ruimschoots aan al "onze" wensen voldoen. Al vanaf 20 euro en als je mazzel of geduld hebt de Aldi en de Lidl komen ook geregeld met leuke aanbiedingen op dit vlak.

Herman

Ik denk bijv voor Fermaid-K en brouwzouten e.d. Daar kan ik me althans wat bij voorstellen.

Hans (Lagos)

E-bay 7,99 Euro  plus transport 8,99 zoekwoorden:       
   
BALANZA DIGITAL 500g/0,1g

BuBS

Ik heb inderdaad de grammenweger nodig om fermaid K en evt brouwzouten af te wegen en in het bijzonder servomyces. Hiervan heb ik 0.25 gr nodig en voor deze hoeveelheden moet je echt geen Aldi / blokker weegschaal hebben.
Maar ik een weegschaaltje bij de decectorshop besteld. ( dus dank Koen )

Gr Kees.

JohannesV

Misschien een wat late reactie, maar misschien kun je de nauwkeurigheid verhogen / krijgen door een oplossing te maken.

Bijvoorbeeld 1 liter water bevat 10 gram. Om nu 0,25 gram te krijgen moet je dus 1/40 deel, dus 25 cl toevoegen. Het wegen kan nu dus gewoon met een huis tuin en keuken c.q. blokker weegschaal doen.

Johannes


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.