Brouwketel slaat steeds af

Gestart door ydroj001, 01-05-2023 13:16 u

Vorige topic - Volgende topic

pivo

Zolang er vloeistof/water in zit kan het verwarmingselement nooit te heet worden.
Pas als het droog kookt gaat de thermische beveiliging in werking.
Nu is de vraag waar zit deze , in de vloeistof of ergens aan het metalen oppervlak in de buurt van het verwarmingselement.
Als elektro technicus was mijn eerste gedachte pas op met een zwaardere clixon ,maar nu zie ik eigenlijk niet zon groot probleem.  Blijf wel opletten natuurlijk

ydroj001

Excuus voor de late update. Iet met druk druk druk.. Ik heb inmiddels de brouwketel aangezet met 10 liter water erin. Heeft 35 minuten zonder enige vorm van afslaan gewoon gekookt. Ik denk dus inderdaad dat de aangekoekte laag onderin ervoor heeft gezorgd dat de thermische beveiliging aangeslagen is..

Ik denk dat dit is gebeurd doordat ik de hoppellets ergens na de start van het koken met de spatel heb fijn geperst tegen de bodem. De pellets zaten al relatief dicht op elkaar en ik denk dat ik door het fijn persen de fijne hopdeeltjes als het ware door de gaatjes in de hop kookzakjes heb geforceerd...

Les geleerd in ieder geval, dank allen :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.