Brouwerij dicht, YouTube kanaal open!

Gestart door wilbertd, 27-04-2023 10:17 u

Vorige topic - Volgende topic

wilbertd

Dag mede hobbybrouwers,

Het is heel wat jaren geleden dat ik hier op het forum een bericht geplaatst heb. Maar na jaren van mijn hobby mijn werk gemaakt te hebben (in Zweden), heb ik van mijn werk weer een hobby gemaakt :)
Ik had een kleine handwerk brouwerij waar ik naast de productie cursussen gaf, ging naar veel festivals etc. maar na Corona (geen cursussen, geen festivals) en nadat alle prijzen van diesel, elektriciteit en grondstoffen de pan uitrezen, heb ik besloten de deuren te sluiten.
Ik stond bekend om mijn creatieve brouwsels, zo brouwde ik met allerlei soorten fruit en kruiden maar ook met vlierbloesem, oud brood, rode bieten, zeewier, noten, hibiscus, rode peper, en meer.  Veel zure bieren ook, want de Zweden zijn gek op zuren smaken. Maar ook bieren gerijpt op vat. Ik exporteerde op een gegeven moment zelfs naar Noorwegen en China.

Een tijd lang wist ik even niet wat ik moest doen, totdat iemand mij een mail stuurde met de vraag om een recept, en toen dacht ik: waarom geen YouTube kanaal beginnen waarin ik al mijn recepten weggeef. Maar ik kreeg ook het idee om een bier 'from scratch' te maken. Want dat had ik nog niet eerder gedaan. Wat inhoud dat ik hop en graan moet verbouwen, van dat graan mout moet maken. Ik moet ergens gist vangen en dat gist opkweken. Maar ik ben ook van plan om buiten een hout-gestookte mini brouwerij te maken inclusief tikibar.

En uiteraard ga ik langs bij andere kleine handwerk brouwerijen hier in Zweden en een lokale mouterij. Bovendien probeer ik wat van het mooie Zweedse platteland te laten zien. Ik ben net begonnen maar probeer om elke twee weken wat te plaatsen.

Dus als je niets te doen hebt ga eens langs bij https://www.youtube.com/@denbryggandehollandaren
En als je je aanmeld voor dat kanaal en mijn video's een duim omhoog geeft, doet me dat veel plezier!
Plaats ook gerust een opmerking, ik geef altijd antwoord.

PaultjePils

Hoi Wilbert! Leuk dat je recepten en bevindingen wilt delen. Zelf ben ik niet zo fan van alle gekke toevoegingen in bier. Het verhaal van het seed to glass ipv de bekende grain to glass spreekt mij erg aan. De kwaliteit van deze video is ook dik in orde. Ik ben al geabonneerd en zal het gaan volgen. Succes met het maken van de content! :proost: 

tdp

Wilbert,

Fijn dat je dit zo oppakt, kan me voorstellen dat het ook erg balen is om te moeten stoppen met je brouwerij. In ben in ieder geval blij dat je weer op het forum bent, je bijdrage was altijd prettig in ieder geval! Je hebt er een abonnee bij ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.