Groetjes uit Belgenland van Dany

Gestart door DanCooper68, 23-04-2023 20:50 u

Vorige topic - Volgende topic

DanCooper68

Dag mensen allemaal, het was eventjes denken hoe jullie huidige koningin noemt, om een account aan te maken, want ik ben geen Nederlander, maar goed, dat was maar een piepklein oponthoudje.
Mijn naam is Dany (inderdaad, met slechts 1 'n', op z'n Iers dus), en ik ben Belg, mijn verontschuldigingen daarvoor, dat is puur de schuld van mijn voorouders, behalve dan die van mijn Engelse oma zaliger.

Over het brouwen dan, tjah, ik ben een absolute beginneling, die nog alles moet kopen (volgende maand met mijn vakantiepremie), dus ik kan jullie hier helemaal niets leren, maar wel van jullie leren.
Ooit, op het einde van de vorige eeuw heb ik wel eens bier "gebrouwen" met behulp van zo'n kit (type conservenblik), en dat lukte inderdaad wel, ook het resultaat was niet slechter dan pakweg een Heineken (wat, komende van een Belg dus niet echt een positieve evaluatie is.

Dit keer zal het ook weer met een "kit" zijn, maar dan in de zin van "materieel", "ruwe ingrediënten" en recept of handleiding.
Er zijn in mijn omgeving weliswaar cursussen beschikbaar om brouwmeester te worden (je weet nog wel dat ik Belg ben hé), maar de prijzen daarvan zijn zeker niet voor een hobbyist die sowieso al met moeite de eindjes aan elkaar kan knopen.

Ik kijk er al naar uit om van jullie te leren, en om binnenkort mijn eigen voortgang te kunnen melden.

PS : Wat ik misschien zou durven vragen aan jullie is om input te geven betreffende een etiket-ontwerp (niet dat ik flesjes zal verkopen, eerder weggeven, ja), wetende dat mijn nickname DanCooper eigenlijk een verwijzing is naar 1. Een stripfiguur uit een Belgische reeks over een Canadese piloot, 2. Een verwijzing naar de Co Op mode die mijn vrouwtje en ik in het begin van de eeuw speelden in het spel Ravenshield Rainbow Six, en tot slot ook nog mijn nickname is in diverse Modelbouw forums.

Micha

Dag buurman,

Welkom op het forum. Er is hier een schat aan informatie te vinden, meer nog dan je in een enkele cursus kunt vangen.

Met een flinke pan en een brouwzak kun je al snel prima bierbrouwen , zonder dat je een tweede hypotheek aan hoeft te vragen.  smile

Etiketten ligt buiten mijn expertise. Ik ben te lui om steeds de flessen schoon te moeten maken. Daarom gebruik ik stickertjes op de dop met een klein logo en minimale informatie over het bier.

Esterenbrouw

CeesM

Welkom op dit forum Dany.
Om je wegwijs te maken in de hobbybrouwwereld kan ik je het boek van de (mede)oprichter van dit forum aanraden.
De titel van het boek is "Bierbrouwen voor dummy's". Ik weet niet of het in de Belgische boekhandel verkrijgbaar is, maar anders wel bij die Bolle op internet. ;)

CeesM

Citaat van: Micha op 23-04-2023  21:55 uEtiketten ligt buiten mijn expertise. Ik ben te lui om steeds de flessen schoon te moeten maken. Daarom gebruik ik stickertjes op de dop met een klein logo en minimale informatie over het bier.
Ik ben wel een beetje benieuwd naar wat voor informatie er op kan staan, wat met het blote oog nog te lezen is. ;)

Micha

Citaat van: CeesM op 23-04-2023  22:11 uIk ben wel een beetje benieuwd naar wat voor informatie er op kan staan, wat met het blote oog nog te lezen is. ;)

De tekst loopt rond met het logo in het midden. Er staat de naam van de brouwerij op (die wisselt als ik bij mijn maat brouw), bier naam, alcohol % en de botteldatum. Ik ben al op leesbril gerechtigde leeftijd, maar kan het nog prima lezen.  ;)

Theo Mol

Goedemiddag Zuiderbuur,

Een brouwerij, dat is nog eens een goede bestemming voor het vakantiegeld! Over het hoe, wat en waarom van alle soorten en mogelijkheden is veel geschreven op dit forum.
Als je inspiratie wilt voor de etiketten dan is er een boel te lezen op deze afdeling van het forum. Van een plakker op de dop via een excel-afdruk tot fantasytaferelen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.