Complete brouwinstallatie 35 liter (Brewster Beacon 40, klimaatkast)

Gestart door tieskewieske, 18-04-2023 21:51 u

Vorige topic - Volgende topic

tieskewieske

Ivm de overname van een complete Grainfather brouwerij (G30, G70, 4* GF30 fermentor) bied ik mijn andere brouwspullen aan. De Brewster zal ongeveer 10 x gebruikt zijn.

Aangezien ik voorheen brouwde in de keuken van mijn appartement heb ik zelf een gistkast gebouwd om ruimte te besparen. De vergistingsvaten zijn voorzien van thermowells welke het icm de STC-1000 mogelijk maken de temperatuur van de vergisting constant te houden.

De warmwaterketel heb ik zelf voorzien van een kogelkraan aangezien het originele plastic kraantje slecht liep. Hierdoor heb ik het kijkglas wel moeten verwijderen.

Van de mand van de mandfles is 1 handvat afgebroken (zoals te zien op de foto)

Het is een kwestie van flessen en ingrediënten aanschaffen en de koper van deze set kan aan de slag!

De nieuwwaarde van deze spullen was ongeveer €1.300,-

- Brewster Beacon 40 inclusief isolatiemantel, spiraalkoeler, hopspider (2019)
- 20 l warmwaterketel voorzien van kogelkraan (2018)
- 2 * kunststof vergistingsvat 31 l voorzien van thermowell
- Klimaatkast, gemaakt van OSB en geïsoleerd met EPS voorzien van 2* STC-1000 voor inregeling temperatuur. (kan koelen en verwarmen) geschikt voor 2* 31 l vergistingsvaten
- Kroonkurk apparaat met kop voor 26mm en 29mm kroonkurken
- Walsenmolen (2 walsen)
- brouwemmer, filterbodem, filterhexen
- Mandfles 25 l + borstel
- klein materiaal (weegschaaltje, thermometer, hevel, refractometer, beluchtingsset, roerspaan)

Vraagprijs €750,-

https://www.marktplaats.nl/v/hobby-en-vrije-tijd/overige-hobby-en-vrije-tijd/m1978016603-te-koop-complete-brouwset-brewster-beacon-40-klimaatkast

tieskewieske

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.