Tijdsinterval iSpindel

Gestart door John, 16-04-2023 12:43 u

Vorige topic - Volgende topic

Broewerke

Even forum ubidots raadplegen.
Las om blank device te gebruiken.
Niet alles gebeurd automatisch maar de oplossingen zijn meestal met Google te achterhalen.

John

Citaat van: Broewerke op 24-04-2023  16:34 uEven forum ubidots raadplegen.
Las om blank device te gebruiken.
Niet alles gebeurd automatisch maar de oplossingen zijn meestal met Google te achterhalen.

Ispindel 3.jpg

Ik zit al hele middag te zoeken op google; ik krijg het niet gevonden. Ik weet dat op Google ALLES te vinden is maar IK heb geen idee waar...

Ben bijna zover om het apparaat op de grond te leggen en er met mijn voet op te gaan staan...  :echtboos:

Broewerke

Ik ken het gevoel een beetje, maar dat geeft je juist de drive om hem aan de praat te krijgen. Probeer het eens met brewspy. Hiervan staan ook alle instellingen op het web. iSpindle je netwerk iSpindle laten zoeken. Inloggen bij iSpindle. De instellingen zoals beschreven. Helaas woon ik niet echt in de buurt.

John

Ik gebruik Brewspy maar kan ik daar de iSpindle mee kalibreren?

John

Citaat van: Broewerke op 24-04-2023  18:16 uIk ken het gevoel een beetje, maar dat geeft je juist de drive om hem aan de praat te krijgen.

Dat station ben ik inmiddels (bijna) gepasseerd ;-)

Broewerke

Citaat van: John op 24-04-2023  18:29 uIk gebruik Brewspy, maar kan ik daar de iSpindle mee kalibreren?
In brewspy staat kalibratie wizard.
Verder, zonder vervelend te zijn, is het verstandig om gewoon eens alle mogelijkheden door te nemen.
Succes

Broewerke

Citaat van: John op 24-04-2023  18:30 uDat station ben ik inmiddels (bijna) gepasseerd ;-)
Dan blijft de hydrometer een onmisbaar ding. Een refractometer is eenvoudiger maar daar moet je ook een correctie toepassen na de vergisting.
Tip: richt je niet teveel op de weergave resultaat ispindle. Zodra je het verloop kunt zien is dat voldoende. Begin en eind SG moet je toch met bovenstaand meten en niet met ispindle. Voor mij is het een prachtig hulpmiddel als richtlijn. Niet meer en niet minder waarbij een juiste weergave natuurlijk het fijnste is.

John

Helemaal eens, echter is het wel zo aardig als het een héél klein beetje klopt en niet dat zoals nu de iSpindel 1016 aangeeft en de hydrometer 1.062.

Broewerke

Citaat van: John op 24-04-2023  20:30 uHelemaal eens, echter is het wel zo aardig als het een héél klein beetje klopt en niet dat zoals nu de iSpindel 1016 aangeeft en de hydrometer 1.062.
Das een grote afwijking.
Ik begrijp dat je iSpindle werkt en dat je Brewspy gebruikt.
Onder kalibratie kun je een correctie factor uitvoeren. Speel hier dan eens mee of je dan in de buurt van de werkelijkheid komt.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.