Skeuri, aangenaam

Gestart door skeuri, 06-07-2006 18:06 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

skeuri

Hoi,

Ik ben nieuw op het forum en zal me maar even voorstellen: Ik ben Sander, nickname "skeuri", ben 34 jaar en woon samen met vriendin/vrouw Mariska. Van haar kreeg ik deze week voor mijn 34ste verjaardag een Brewferm starterspakket omdat ik al vaker zei dat het me wel eens leuk leek om zelf bier te brouwen.

Ben gister van start gegaan en ondertussen staat het vat met de "Abdij" gezellig te borrelen in de keuken. Ondertussen zit ik me vol interesse en afwachting (wat kan wachten op bier lang aanvoelen zeg) in te lezen op dit forum. Ik zou zeggen tot kijk en jullie kunnen binnenkort mijn eerste "newbie" vragen verwachten.

Grtz, skeuri

Oscar

Hoi skeuri,

Welkom op dit forum !!! Leuk verjaardags kado zeg....Weet je vrouw al wel dat ze je bij deze een verslaving bij jou heeft gecreerd.... :D Je hebt natuurlijk nu wel een goed excuus voor alle uitbreidingen e.d.  ;D ;D ;D

Brouw ze  en ik hoop dat je eerste eigen bier   een lekkere abdij wort, Je volgende bier moet dan een met echte mout en hop gebrouwen bier worden ..??

Groeten en gezondheid
Oscar

skeuri

Citaat van: Oscar op 06-07-2006  19:08 uWeet je vrouw al wel dat ze je bij deze een verslaving bij jou heeft gecreerd.... :D
Ze begon iets te vermoeden toen ik vanacht om het uur even naar mijn "kindje" ging kijken :D

Citaat van: Oscar op 06-07-2006  19:08 uJe volgende bier moet dan een met echte mout en hop gebrouwen bier worden ..??
Ahum :( heeft Hobbybrouwen.nl een fonds voor beginnende brouwers dan  ;D

Grtz, skeuri

MO

Je moest een weten hoeveel mout, hop en gist je kan kopen voor 10 euro (in ieder geval een redelijke hoeveelheid).

Drents Hopbier

Citaat van: MO op 06-07-2006  22:03 uJe moest een weten hoeveel mout, hop en gist je kan kopen voor 10 euro (in ieder geval een redelijke hoeveelheid).
Wat heet redelijk.
Bij van der Kooy:
3 kg pilsmout 4,35 Euro
100 g Hallertau Herbrücker 2,60 Euro
zakje Wyeast 4,95 Euro
Zit je al op 11,90 Euro. Maar van de hop heb je maar een deel nodig.

Hopbier

Oscar

Citaat van: Hoorns Hopbier op 06-07-2006  22:16 uWat heet redelijk.
Bij van der Kooy:
3 kg pilsmout 4,35 Euro

Probeer je mout in het groot in te kopen !! (Via een gilde o.i.d.) Bij Dingemans : ± €0,70 per kilo mout. Mout blijft zeker wel een jaar, 1 1/2 jaar  goed !!

Groeten en gezondheid
Oscar

Herman

Citaat van: Oscar op 06-07-2006  22:50 uProbeer je mout in het groot in te kopen !! (Via een gilde o.i.d.) Bij Dingemans : ± €0,70 per kilo mout. Mout blijft zeker wel een jaar, 1 1/2 jaar  goed !!
Daarvoor hoef je niet naar Dingemans hoor, de reeds aangehaald van der Kooy levert ook voor deze prijzen, echter kleinverpakkingen zijn inderdaad aanmerkelijk duurder.

Hans (Lagos)

Ik heb zo te zie de beste deal, de eigenaar van Alhambra cerveza in Granada woont bij mij in het dorp en komt van de week persoonlijk 50 kg pilsmout afgeven (inclusief specificaties), wordt betaald daar mijn Spaanse BrouwHulp in sinaasappelen die hij toch te veel heeft.

Commentaar van de Alhambra eigenaar " Ik houd de concurrentie nu eenmaal graag in de gaten"  :)

Welkom skeuri, en het is inderdaad een verslaving.

skeuri

Ahum  ???  Luitjes ??? Zal ik eerst eens een paar blikjes brouwen...  ;D ;D

Henielma

Skeuri,

Inderdaad een leuk cadeau. Ik ben afgelopen oktober ook begonnen met een blik abdijbier van Brewferm. Ik heb dit gewoon volgens de gebruiksaanwijzing gemaakt. Dat wil zeggen ongeveer 10 dagen laten gisten in de emmer en daarna overhevelen naar een ander schoon vat of emmer en dan de opgeloste suiker toevoegen voor de navergisting op de fles. Na het toevoegen van deze suiker direct bottelen. Ik was aangenaam verrast door de smaak van dit bier. Ik dacht ook voorlopig bij het brouwen met blikken te blijven maar na veel lezen op dit forum ben je niet meer te stoppen om te gaan brouwen met mout. De kosten van de daarvoor extra benodigde spullen vallen best mee als je een beetje handig bent en eerst veel leest op dit forum.

Inmiddels brouw ik met mout maar nog steeds hevel ik na de hoofdvergisting niet over maar wacht een dag of tien en dan hevel ik over en voeg de bottelsuiker toe en bottel het bier. De hoeveelheid sendiment in de fles valt best wel mee op deze manier.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.