Boel iTap - sluit niet af

Gestart door Bvk1983, 07-04-2023 15:06 u

Vorige topic - Volgende topic

Bvk1983

Al een hele tijd de iTap in huis maar vandaag wilde ik hem voor het eerst gaan gebruiken.

Op internet ziet alles er heel makkelijk uit, wat grotendeels ook wel is, maar ik krijg het niet voor elkaar de flessen goed aan te laten sluiten. Ik gebruik BNR flessen en wat ik ook probeer, de helft gaat naast de fles omdat hij niet goed klemt. Het rode dopje omdraaien heb ik geprobeerd, dat helpt iets maar niet voldoende.

Weet iemand wat ik verkeerd doe? Of is de iTap niet geschikt voor BNR?

Frits1980

Standaard is de itap ook niet geschikt voor bnr flessen volgens mij. Ik heb de nieuwe itapx en die is het in ieder geval niet. Ik heb een halve ring van 3mm dik geprint en die ertussen gelegd. Dan werkt het bij mij prima.

Bvk1983

Citaat van: Frits1980 op 07-04-2023  16:15 uStandaard is de itap ook niet geschikt voor bnr flessen volgens mij. Ik heb de nieuwe itapx en die is het in ieder geval niet. Ik heb een halve ring van 3mm dik geprint en die ertussen gelegd. Dan werkt het bij mij prima.

Dan zal dat de reden zijn. Zijn Longnecks wel geschikt?

Frits1980

Bij zijn longnecks standaard wel geschikt.

Bvk1983

Vandaag bij Unibrew geweest voor longnecks en wat andere spullen. De iTap blijkt wel geschikt voor BNR kreeg ik daar te horen. Er wordt een extra ring meegeleverd die dikker is dan de standaard. Ik wist alleen niet dat die er uit kon. Nu werkt hij inderdaad prima, als merkte ik dat je de hendel niet té ver aan moet draaien.

Probleem opgelost maar voor de zekerheid de longnecks toch maar meegenomen.

Aeronsje

Vichy flessen gaan ook niet. Zit ik hier met 3 dozen haha

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.