Brouwland heeft 4 nieuwe hopsoorten

Gestart door Jacques, 06-04-2023 15:45 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Ruim 42 jaar geleden ben ik begonnen met het zelfbrouwen. De grondstoffen waren moeilijk verkrijgbaar en de keuze was heel beperkt. Hoe anders is dat tegenwoordig. Er zijn zo veel gisten, mouten en hopsoorten beschikbaar dat het onmogelijk ze allemaal uit te proberen. En nog steeds groeit het assortiment waaruit we kunnen kiezen.

Uit een nieuwsbrief die ik mocht ontvangen

Solero
De nieuwe Duitse dual-purpose hop Solero is het resultaat is van een kruising tussen Amerikaanse Cascade en een mannelijke Duitse Hallertau-variant. Hij wordt gekenmerkt door intense aroma's en smaken van tropisch fruit, mango en passievrucht, met edele kenmerken in de achtergrond.

Styrian Dana
Styrian Dana is een dochter van Hallertau Magnum. Het is een dual purpose hop die een intens hoppig aroma en een robuuste bitterheid biedt. Het smaakprofiel is licht bloemig en citrusachtig. Ideaal voor IPA's of Extra Special Bitter!

Styrian Dragon
Styrian Dragon is een nieuwe aromahop, ontwikkeld door het Sloveense instituut voor hoponderzoek en brouwen. Profielbeschrijvingen omvatten bloemige citrus, pompelmoes, citroen, bessen, roos en tropisch fruit. Geschikt voor alle uitgesproken hoppige bieren.

Bobek
Bobek is een Stiermarkse aromahop met een aangenaam bloemig aroma. Hij heeft een intens en aangenaam hoppig aroma gekoppeld aan een matige bitterheid, wat hem uitermate geschikt maakt voor algemeen gebruik. Het aroma doet denken aan dennen, citroen en bloemen.

Zie ook https://brouwland.com/nl/content/72-hopfest-event

Schanulleke

Zo raken we natuurlijk nooit uit geexperimenteerd smile

GvB84

Blijft leuk deze nieuwe ingrediƫnten.
In Europa worden ook heerlijke soorten hop geteeld. Ik heb de laatste tijd geƫxperimenteerd met Styrian Wolf en Styrian Kolibri in blonde Belgische bieren. Dat was een aangename bloemige verrassing.

Ik zit nu te denken aan een tropische IPA met Solero en Nectaron.
Ik heb de Solero ijsjes een beetje in gedachte. De gele Solero maar dan alleen de buitenkant...
Lijkt mij heerlijk voor als het voorjaar echt gaat beginnen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.