Even voorstellen: Stefan

Gestart door Woody, 04-04-2023 07:29 u

Vorige topic - Volgende topic

Woody

Hoi, ik ben Stefan en woon in Hengelo.
Ik ben in 2005 begonnen met wijn maken dmv een startpakket. Dit is wat uit de hand gelopen tot ongeveer 50l en heb dat diverse jaren gedaan. Nadat ik een keer een slechte batch wijn had en het zonde van de alcohol vond om het weg te gooien ben ik begonnen met distilleren. Eerst in een klein keteltje en vervolgens met de T500.
Nadat een collega me een eigen gemaakt biertje aanbood ben ik me daar in gaan verdiepen en heb een Grainfather GS30 aangeschaft met een conical fermenter met chiller en natuurlijk een moutmolen.
Inmiddels ben ik bezig met mijn 2e batch en leer steeds wat bij.
Door mijn zoektocht naar informatie ben ik op dit mooie forum uitgekomen en dank iedereen voor het delen van hun informatie.
Cheers  :proost:

Jacques

Welkom op het forum.

Er zijn heel veel onderwerpen aan bod gekomen. Heel veel kun je terugvinden door het gebruik van de zoekfuncties. Die vind je helemaal bovenin en onderop elke pagina.

De Hopman

Welkom! Al aardig wat ervaring op het gebied van wijn en destillaat zo te lezen. Leuk!

Jaap W

Stefan, welkom. Ik ben ook met wijn begonnen, daarna likeur en daarna bier. Wijn maak ik niet meer, maar likeur en bier nog steeds. Ik brouw mijn bier in een zelf gemaakte HERMS installatie en conisch RVSgistvat. Ook heb ik een klein stookketeltje. Veel plezier met het bierbrouwen.  :beersmiley:  :brouwen:  :proost:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.