Star san

Gestart door Jan.vidal, 08-03-2023 19:42 u

Vorige topic - Volgende topic

Jan.vidal

Hey,
Is het schadelijk of slecht voor mijn bier om ipv 25 ml star san per 10 liter water
60 ml star san per 10 liter te gebruiken?
Want ik heb mijn pH is gemeten bij alle twee en bij de 60 ml lag deze beter en was het helder.

PP

Ik begrijp je vraagstelling niet goed.
Star San is een reinigingsmiddel voor je apparatuur, niet voor bier.
Houdt de richtlijnen op de verpakking aan zou ik zeggen.

Groet, Paul

Jan.vidal

Citaat van: PP op 08-03-2023  20:00 uIk begrijp je vraagstelling niet goed.
Star San is een reinigingsmiddel voor je apparatuur, niet voor bier.
Houdt de richtlijnen op de verpakking aan zou ik zeggen.

Groet, Paul

Jaa het is voor mijn apparatuur maar als ik 25 ml gerbuik heb ik een pH van 3.5 ongeveer en als ik 50 à 60 gebruik is het een pH van 3.2

JanEric

Als je 150 ml gebruikt zal de pH nog een stuk lager liggen.
Ik weet alleen niet of je dit zonder naspoelen in je apparatuur wilt hebben...
Ik zou de specificaties van de fabrikant aanhouden.

Jan.vidal

Citaat van: JanEric op 08-03-2023  20:21 uAls je 150 ml gebruikt zal de pH nog een stuk lager liggen.
Ik weet alleen niet of je dit zonder naspoelen in je apparatuur wilt hebben...
Ik zou de specificaties van de fabrikant aanhouden.
Is een pH van 3.5 goed?
En mijn star san ziet er redelijk troebel uit en ik lees overal dat het helder moet zijn voor meer efficiëntie.
Klopt dit?

Jacques

Citaat van: Jan.vidal op 08-03-2023  20:34 uEn mijn star san ziet er redelijk troebel uit en ik lees overal dat het helder moet zijn voor meer efficiëntie.

Gebruik je Star San in een plantenspuit? Zo ja, gebruik dan voor het aanlengen demiwater. Het ziet er dan altijd helder uit. Zolang de oplossing helder is kun je hem gebruiken.
Door zouten in leidingwater wordt de oplossing troebel. Je hoort het dan snel te gebruiken na het aanlengen (binnen een paar uur).

Voor een goede werking hoort de oplossing een pH te hebben onder de 3,5. Beter is een pH onder de 3,0.

Jan.vidal

Citaat van: Jacques op 08-03-2023  21:16 uGebruik je Star San in een plantenspuit? Zo ja, gebruik dan voor het aanlengen demiwater. Het ziet er dan altijd helder uit. Zolang de oplossing helder is kun je hem gebruiken.
Door zouten in leidingwater wordt de oplossing troebel. Je hoort het dan snel te gebruiken na het aanlengen (binnen een paar uur).

Voor een goede werking hoort de oplossing een pH te hebben onder de 3,5. Beter is een pH onder de 3,0.

Nee ik vul mijn vat liever met 10 liter water en dan is demi water een beetje te duur smile

Jan.vidal

Is dit helder genoeg?
Dit is met de normale dosering.

20230308_221558.jpg
20230308_221601.jpg 

Jacques

Is normaal als je leidingwater gebruikt.
Citaat van: Jacques op 08-03-2023  21:16 uDoor zouten in leidingwater wordt de oplossing troebel. Je hoort het dan snel te gebruiken na het aanlengen (binnen een paar uur).

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.