Verloopstuk 23 naar 9 mm

Gestart door Steehouwer, 07-03-2023 12:39 u

Vorige topic - Volgende topic

Steehouwer

Ik heb sinds kort een Easybrew 30 met spiraalkoeler. De meesten van jullie sluiten deze aan op een Gardena aansluiting. Ik brouw echter in mijn keuken en de kraan kan zo'n Gardena aansluiting niet hebben. Nu ben ik zoek naar een manier om de 9 mm van de spiraalkoeler aan te sluiten op de kraan. En wel zo dat die eenvoudig te monteren en weer af te halen is. De kraan is 23 mm in diameter. Wie heeft een idee hoe dit op te lossen is? Bij Braumarkt kunnen ze me niet helpen en ook een Gamma en Intratuin niet. Wellicht heeft iemand anders hetzelfde ervaren en dit ondertussen opgelost. Ik hoor graag van een van jullie. Dank! Martin 

Broewerke

Ik weet niet welke kraan je hebt maar er zijn verloopnippels van kraan naar Gardena. Deze draai je ipv het zeefje op je kraan. Je gaat dan verder met Gardena.

De Hopman

Citaat van: Broewerke op 07-03-2023  12:44 uIk weet niet welke kraan je hebt maar er zijn verloopnippels van kraan naar Gardena. Deze draai je ipv het zeefje op je kraan. Je gaat dan verder met Gardena.

Ik brouw ook in de keuken, en heb dit ding aangeschaft:

https://www.gardena.com/nl/producten/bewateren/slangkoppelingen/kraanverbindingsstuk-binnenshuis/967980601.html

Werkt prima.
Je vervangt het zeefje door een vergelijkbaar zeefje met inkeping waar je het kunststof deel opklemt. Er zit een vergrendeling in, dus schiet niet zomaar los. hier sluit je dan eenvoudig de gardenakoppeling op aan. Bijzonder dat ze dit bij Intratuin en Braumarkt niet weten, lijkt me toch een vrij gangbare oplossing.

Wijbrouwers

Als je niet aan het zeefje wil zitten dan kan je ook nog een waterdief kopen. Deze klem je om het uiteinde van de kraan en de andere kant is een Gardena aansluiting. Ook gewoon te krijgen bij de Intratuin en Gamma.

Steehouwer

Dank allen! Zojuist de waterdief ontdekt, staand voor het schap Gardena bij de Gamma. Zoals Wijbrouwers ook al aangaf. En ja; er is er ook een die op een 23 mm doorsnede kraan past. Top!

joenedu

Ha, een waterdief was ook mijn suggestie, net te laat. Wij hebben een Quooker en daar kan je niet iets op draaien.

De Hopman

Citaat van: joenedu op 08-03-2023  15:42 uHa, een waterdief was ook mijn suggestie, net te laat. Wij hebben een Quooker en daar kan je niet iets op draaien.

Ja, maar koelen met kokend water werkt toch voor geen meter?  ;D

joenedu

Citaat van: De Hopman op 08-03-2023  15:45 uJa, maar koelen met kokend water werkt toch voor geen meter?  ;D
Haha! Dat gebruik ik alleen voor spoelwater :D

Broewerke

Citaat van: joenedu op 08-03-2023  15:42 uHa, een waterdief was ook mijn suggestie, net te laat. Wij hebben een Quooker en daar kan je niet iets op draaien.
Heb je toevallig een vaatwasser waarbij er een kraan in je keukenkastje zit? Zou je hier een tussenstuk met kraan tussen kunnen zetten.

CeesM

Citaat van: Broewerke op 08-03-2023  18:28 uHeb je toevallig een vaatwasser waarbij er een kraan in je keukenkastje zit? Zou je hier een tussenstuk met kraan tussen kunnen zetten.
Meestal zit die kraan in het kasje van de vaatwasser, achter bij de afvoer van de vaatwasser. :-\

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.