Brew Monk Magnus valse bodem (modificatie)

Gestart door Niels98, 06-03-2023 20:25 u

Vorige topic - Volgende topic

Niels98

Beste brouwers,

Is er toevallig iemand die een "valse" bodem (filterschijf met rolrand en groot hopfilter om verstoppingen te voorkomen) onder op de bodem van de Brew Monk Magnus heeft gemaakt? Vroeg me af of het mogelijk is om hier een "valse" bodem te maken zodat ik de hop pellets los in de ketel kan doen en tijdens het whirlpoole geen vaste deeltjes de pomp in pomp en als het wort iets is afgekoeld na het whirlpoole ik via de interne pomp kan overpompen via de koeler naar het vergistingsvat. Eigenlijk het zelfde als hoe het bij de Grainfather G40 is gemaakt.

Hoor graag of er iemand is die hier ervaring mee heeft  ;) !

Bierige groet, Niels

hopjesvla

Misschien als je snel schoonmaakt kan je de moutkorf gebruiken? (bedenk ik me nu)

Klinkt niet eens als een heel slecht idee: tijdens opwarmen naar koken snel schoonmaken en dan weer terug plaatsen. Hop erbij en je filtert ook meteen een gedeelte van de trub eruit. misschien ga ik het eens proberen de volgende keer.

Jan de Graaff

Citaat van: hopjesvla op 06-03-2023  21:22 uMisschien als je snel schoonmaakt kan je de moutkorf gebruiken? (bedenk ik me nu)

Klinkt niet eens als een heel slecht idee: tijdens opwarmen naar koken snel schoonmaken en dan weer terug plaatsen. Hop erbij en je filtert ook meteen een gedeelte van de trub eruit. misschien ga ik het eens proberen de volgende keer.
Ik heb dat eens geprobeerd met mijn ketel. Ik heb toen de moutkorf in de ketel teruggezet met de pootjes op de bodem. Het wort ging toen met hele grote bellen koken onder de korf en drukte hem steeds omhoog. Dat werd een heel instabiel geheel want het ging er nogal gewelddadig aan toe. Ik heb toen de korf opgehesen zodat de pootjes de bodem niet meer raakten en dat ging al beter. Al had ik toen nog wel een beetje rollende kook buiten de korf maar niet meer in de korf.. Ik heb het sindsdien toch maar bij mijn hopspider gehouden. Dat werkt goed voor mij.

hopjesvla

Goed om te horen, dan ga ik het ook niet proberen. Scheelt weer het wiel opnieuw uitvinden.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.