Alternatief voor Bobek hop

Gestart door Koen P, 05-03-2023 17:38 u

Vorige topic - Volgende topic

Koen P

Goedemiddag,

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Koen en nieuw in de brouwwereld. Ik heb een aantal bieren gebrouwen met een kant en klaar brouwpakket en dit heeft mijn nieuwe hobby aangewakkerd. Ik heb inmiddels een Brew Monk 30 l brouwketel en brew monk vergisting tank kunnen overnemen van een vriend die zijn brouwinstallatie een upgrade heeft gegeven. Ik heb samen met hem een Smash gebrouwen en heb veel tips en tricks gekregen tijdens het brouwproces. Nu wil ik zelfstandig een tripel gaan brouwen waarvan het recept op Brewfather staat. In dit recept moet Bobek hop worden toegevoegd maar dit is niet of moeilijk verkrijgbaar in Nederland. Wat is een goed alternatief voor Bobek hop?

Gerb

Volgens deze link zijn de alternatieven Fuggle, Willamette, Styrian Golding. 

Koen P

Thx voor je snelle reactie en vooral de link naar hoplist. Die kende ik nog niet. Van de aangegeven alternatieven waar zou jullie voorkeur naar uit gaan?

Gerb

Daar is veel op te vinden. Ik vind Styrian Goldings lekker in een tripel, kan ook prima samen met Saaz.

Koen P

Je bedoelt Styrian Golding en Saaz samen als alternatief voor Bobek? Styrian holdings heb ik eens bij een kant en klaar recept toe moeten voegen en deze was inderdaad beter dan dat ik verwacht had..

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.