Grainfather S40 hacken

Gestart door Itsmemario, 04-03-2023 16:52 u

Vorige topic - Volgende topic

Itsmemario

Hallo allemaal,

Ik ben sinds vandaag eigenaar van de Grainfather S40. Heel mooi ding. Ik ga er alleen geen bier in brouwen, maar wil hem gebruiken om olie mee te infuseren. Ik weet dat het een gok is en dat het apparaat er niet voor bedoeld is. Ik vraag me af of het mogelijk is om de droogkookbeveiliging te hacken. Ik ga kruiden gebruiken en er bestaat een risico dat er dan wat neerslag op de bodem komt. Ik wil niet dat hij dan uit slaat met 40 liter olie en voor honderden euro's aan kruiden er in. Iemand een idee of en hoe dit kan?

:weetniet:   :degroeten:

WJW

Geen idee, maar was het niet handiger geweest om dat uit te zoeken vóór je zo'n aanschaf deed?
Wat voor soort olie met kruiden wordt dat uiteindelijk? Klinkt interessant.

Itsmemario

Klopt, het is een risico dat de machine niet goed werkt met olie en kruiden. Ik heb gewoon de gok genomen en ik zie het wel. Maar het enige wat eventueel echt mis kan gaan is die droogkookbeveiliging. Als er een manier is om het te voorkomen zou fantastisch zijn. Droogkoken kan sowiso niet met olie, en het is maar 80 tot 100 graden. Er gaat kaneel, steranijs, kardemom etc in.  Op zich zal er niet heel veel kleine deeltjes vrijkomen, want bijvoorbeeld de kleine kardemom met de zaadjes gaan in een aparte zak.  8)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.