Sopropo thee brouwen

Gestart door guest16806, 03-03-2023 16:07 u

Vorige topic - Volgende topic

guest16806

Hoi allemaal,

Ik werk voor een opdrachtgever die Sopropo thee wil gaan brouwen.

De eisen van de Sopropo thee:
- De Sopropo thee is nu nog een droge thee, maar het moet een verse groente thee worden die je eerst gaat brouwen
- De opdrachtgever wil het verkopen als limonade dus kant-en-klaar zoals ice tea uit een flesje
- Het moet geen shotje worden
- De thee moet 0,0% alcohol bevatten
- De thee mag niet gaan bruisen
- Als het kan dan het liefst met een gember smaak erbij

Daarnaast denken de opdrachtgever en ik dat citroenzuur (E330) goed gaat werken om het bruisen tegen te gaan, maar hebben als hoofdvraag welk zuurgehalte je nodig moet hebben om het te laten werken als antioxidant?

Ik hoop dat iemand me wat op weg kan helpen met deze opdracht en misschien heeft u zelf ook nog andere ideeën over welke stoffen er nog meer kunnen helpen als antioxidant. Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groeten,

FY

Gerb

Met alle respect: je klinkt niet alsof je er heel veel verstand van hebt. Is dit een opdracht voor school of werk?

Als je zegt thee brouwen, denk ik dat dit een vertaling is uit het Engels. Brewing tea betekent thee zetten. Er komt dus geen vergisting aan te pas. Ik denk dat je het proces meer moet zien als icethee maken.
Een hoeveelheid citroenzuur kan conserverend werken maar als je het product langer houdbaar wil maken zul je conserveermiddelen of een warmtebehandeling moeten gebruiken.

Jacques

Citaat van: FY op 03-03-2023  16:07 uHoi allemaal,

Ik werk voor een opdrachtgever die Sopropo thee wil gaan brouwen.

De eisen van de Sopropo thee:
- De Sopropo thee is nu nog een droge thee, maar het moet een verse groente thee worden die je eerst gaat brouwen
- De opdrachtgever wil het verkopen als limonade dus kant-en-klaar zoals ice tea uit een flesje
- Het moet geen shotje worden
- De thee moet 0,0% alcohol bevatten
- De thee mag niet gaan bruisen
- Als het kan dan het liefst met een gember smaak erbij

Daarnaast denken de opdrachtgever en ik dat citroenzuur (E330) goed gaat werken om het bruisen tegen te gaan, maar hebben als hoofdvraag welk zuurgehalte je nodig moet hebben om het te laten werken als antioxidant?

Ik hoop dat iemand me wat op weg kan helpen met deze opdracht en misschien heeft u zelf ook nog andere ideeën over welke stoffen er nog meer kunnen helpen als antioxidant. Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groeten,

FY

Dit is een forum dat zich volledig richt op het (zelf)brouwen van bier.
Van thee heb ik weinig verstand. Wel weet ik dat thee veel polyfenolen bevat en dat deze werken als anti-oxidant...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.