Duizenden Perfect Drafts (thuistaps) ongebruikt in schuur.

Gestart door Esterenbrouw, 02-03-2023 14:27 u

Vorige topic - Volgende topic

Esterenbrouw

Bij menig bierdrinker en hobbybrouwer staan deze thuistaps al jaren nutteloos in de schuur of kelder.

Het zouden ideale vaatjes zijn voor de hobbybrouwer om zelf te vullen en thuis te tappen.
Er zijn zoveel technische hobbybrouwers op dit forum, is er nou niemand die dit systeem op een eenvoudige wijze kan openen, van nieuwe zakken kan voorzien (mits te kopen) en weer te vullen?

IMG_1206.jpg

oneman

Misschien zelf eens zo'n vat openmaken en constructie met foto's documenteren?  :weetniet: Dat zou de creativiteit van het forum kunnen activeren.

Hier staat al een poging: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?msg=31361

oneman

hansHalberstadt

Misschien kan iemand die dat heeft liggen eens wat foto's posten ook bv hoe de zak eruit ziet?

CeesM

Ik heb wel zo'n tap waar de gewone 5L partyvaatjes in gaan. Daar zit wel een een adapter bij voor de Nederlandse biervaatjes omdat hiervoor geen CO2 patroon in hoeft. De gewone 5L partyvaatjes zijn op dat punt makkelijker te openen, te reinigen en te hervullen. Misschien heb je iets aan de volgende quote.
CiteerHET BEGIN
Je laat als eerste alle druk eruit lopen (als de fust leeg is). Dat is een soort kruisje die je in kan drukken op de kop.

Daarna word het wat moeilijker, je moet nu namelijk met behulp van een trechter of iets dergelijks dit ding gaan vullen dmv drukken. Drukken in de opening waar het bier uit komt. Dan gooi je iets in je trechter en gebeurt er nog niks. Je moet namelijk de luchtdrukknop ingedrukt blijven houden om het erin te laten lopen.

AANT WERK
Dit (moeilijke en langzame) werk is erg irritant, dus ik heb wat andere manieren geprobeerd. Vandaag bezig geweest en ik doe het nu via het slangetje wat je bij je fust krijgt.
1. Dit witte ding steek je erin, doe je vast met tape dat het vast zit.
2. Ik gebruik een stuk potlood om het luchtdrukgaatje ingedrukt te houden, tape dit ook vast.
3. Aan het slangetje doe ik een trechtertje die ik aan mijn muur hang, zorg voor een goede doorstroming.
4. Ik heb een 2L colafles omgebouwd tot een megatrechter en een klein gaatje in de dop gemaakt, dat het bier heel langzaam in de trechter stroomt, dat je dus niet de hele tijd bij hoeft te vullen.

Om de tijd even vullen (3x totaal) en dan kan je er weer makkelijk 22 glazen uit tappen (5.5 liter)
Misschien kan je de zak opblazen met perslucht (pomp met voetbal-nippel waar ballen mee wordt opgepompt).

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.