Picnic Tap 2.1

Gestart door tsien_bier, 01-03-2023 10:32 u

Vorige topic - Volgende topic

tsien_bier

Hallo allemaal,

Ik kwam dit artikel tegen op homebrewtalk.com. Heeft er iemand ervaring met dit deze tap?

In de filmpjes gaat het tappen wel langzaam (op z'n Engels). Het resultaat is echter wel goed en geen geknoei. Dit in tegenstelling tot de "oude" picnic tap die ik wel eens gebruik. Er zijn meerdere oplossingen om rechtstreeks uit een cornelius vaatje te tappen. Je hoeft dan niet gelijk een keezer te maken. Wat zijn de ervaringen hier mee? Via eBay bestellen is wel 25 dollar en 16 dollar verzenden. Dit is behoorlijk aan de prijs natuurlijk. Heb het artikel verder nergens anders kunnen vinden.

Kapau

Het gelinkte artikel geeft bij mij een 404 helaas...

tsien_bier

Opnieuw de link ingevuld. Zou het nu wel moeten doen.

bravebunny

Ik heb vorig jaar meteen bij de release drie stuks gekocht rectstreeks van de maker. Topdingen! Ik gebruik ze hoofdzakelijk voor staalname van mijn drukgistvaten maar ook op vakantie is zo'n ding super handig.

Je kunt de flow regelen door de witte spiraal die zich in het binnenwerk bevindt in te korten. Dat heb ik niet gedaan hoor ik vind ze prima zo. Tappen gaat inderdaad niet snel, maar wel gegarandeer schuimvrij, ook bij hoge saturaties. Als je het kraantje bijna dicht draait dan kun je nog een mooie schuimkraag op maat tevoorschijn toveren.

Ik ga zo even een proefglaasje van mijn novalager experiment tappen met dit kraantje 😉🤤

Murmillo

Hier wil ik er ook 1 van. Eens kijken of mijn Aziatische vrienden ook 1 hebben. Leuk voor op mijn mobiletap.

WJW

Dit ziet er heel interessant uit.
Heeft er al iemand ervaring met de andere producten van deze maker?
https://homebrewerlab.com/

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.