Even voorstellen: "Dikkop" oftewel Hans uit Son en Breugel

Gestart door Dikkop, 28-02-2023 18:05 u

Vorige topic - Volgende topic

Dikkop

Hoi allemaal  :degroeten:

Mijn naam is Hans en ik ben 36 jaar, woon in Son en Breugel.

Sinds 2018 ben ik begonnen met brouwen, beginnend met wat pannen op het fornuis, na het krijgen van een bier brouwpakket met de Kerst.
Na met de potten en pannen op het fornuis een aantal bieren te hebben gemaakt, heb ik samen met mijn vader een semi automatische ketel gekocht van Brewmonk met een capaciteit van 30 liter.
Later hoorde ik veel goede verhalen en ervaringen over het brouwen met apparatuur van Grainfather en heb ik een G30 aangeschaft.
Ook wilde ik een betere temperatuur controle voor de vergisting, dus heb ik een koelkast opgehaald via Marktplaats, een Inkbird gekocht en verwarmingskabel en een SS Brewtech Brewbucket van 27 liter aangeschafd.
Na het drinken van het eerste bier wat was vergist met gecontroleerde temperatuur dacht ik, dit had ik eerder moeten doen. Wat een verschil!  ;)

Inmiddels al heel wat brouwsels verder en brouw ik nu bij het lokale proeflokaal/bierbrouwer 't Krut in Son en Breugel.
Daar brouw ik met behulp van de Grainfather G30 en G70 batches van 10 liter tot 60 liter, afhankelijk van het recept.
De hobby wordt dus steeds groter :brouwen: en misschien in de toekomst wel meer dan alleen een hobby  :nut:

Groeten,
Hans

jhazenberg

Welkom Hans

Veel plezier hier op het Forum

Micha

Welkom Hans,

Leuk om te zien dat er nog een brouwer in de regio zit.  smile

Groeten, Micha

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.