Even voorstellen: Fox

Gestart door Fox, 29-06-2006 19:19 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fox

Hallo mede-brouwers!

Na al geruime tijd te hebben rondgesurft, vind ik het toch netter me even aan jullie voor te stellen.
Ik ben ,,Fox" en woon alweer bijna 4 jaar in Zwitserland, ben 46 jaar en werk als Financieel Manager voor een internationale groep. Ik brouw nu (weer) sinds een jaar of 2 en brouw 17-20 liter per keer. Ooit in Nederland begonnen met extractblikken maar gestopt toen ik na een verhuizing geen plaats meer had. Nu heb ik de waskeuken van mijn vrouw geannexeerd en omgetoverd in een mini-brouwerij. De wasmachine wordt slechts ,,gedoogd" en is tijdens het brouwen uiteraard niet in gebruik!
Het brouwen zelf doe ik met een ,,Braueule" van Brumas en dat werkt uitstekend. Omdat ik als herintreder toch in appatuur moest investeren, heb ik maar gelijk iets moois gekocht. Ja, het kan wel goedkoper met aparte pannen en branders maar toen ik dit apparaat een keer op een demonstratie zag was ik verkocht. Onder "apparatuur" wil ik wel eens mijn ervaringen noteren, zodat de werking voor julllie duidelijk wordt.
Meestal brouw ik naar recept van mijn thuisbrouwleverancier die een reuze assortiment ingredienten en materiaal kan leveren.
Ben ook lid van de Swiss Homebrewing Society (SHS) en kon laatst mijn eerste succesje boeken door als 5e te eindigen in de kategorie pilsner, speciaal, lager en export met een ondergistend Oktoberfestbier (Maerzen).
Kwam op jullie site omdat ik weten wilde of je Beertender en Perfectdraft vaatjes zelf weer kan vullen. Nog niet geprobeerd maar ben net terug uit NL met een vaatje Wieckse Witte (hier kun je alleen Heineken kopen, enne, nou ja dat hoef ik hier niet uit te leggen) en als dat leeg is, dan gaat daar eigenbrouw in.
Tappen doe ik met de Wunderbar Cooler (komt overigens uit Enschede) want ik las hier dat vullen via de adapter kinderspel was. Zal mijn ervaringen dan ook bij dit topic toevoegen.
Dat is het wel zo'n beetje, wacht verder de reacties wel af. Ben niet continu on-line of soms een paar dagen op reis, dus een antwoord komt niet altijd per omgaande. Cheers!  :degroeten:

Oscar

Fox,

Welkom hier op het forum...volgens mij ben je de eerste hier op het forum uit Zwitserland. Vanwaar reis je helemaal af naar Tukkercity om een wunderbar Cooler te kopen.... ;)
Hier in Enschede wordt redelijk actief gebrouwen (Toch zo'n 5 actieve brouwers en nog een handje vol wat minder actieve brouwers..).

Groeten en gezondheid
Oscar

Fox

Nee, dat schreef ik niet duidelijk. De Wunderbar heb ik hier in Zwitserland gekocht. Maar in de handleiding zag ik dat de producent in Tukkercity zit.

MO

Heer Fox, welkom. Ik ben heel benieuwd naar je installatie. Kun je alvast verklappen wat hij gekost heeft, en zou je inderdaad eens bij apparatuur wat uit willen leggen over dit systeem?

Voor geïnteresseerden, hier de link naar de fabrikant. Gelukkig is de site ook in het Fins, dat is altijd handig.

Fox

Bij deze, geplaatst onder Apparatuur  :lessmile:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.