Hoe start je een nieuw topic op dit forum

Gestart door Lampje, 19-02-2023 08:52 u

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Ik ga even off topic, heb hulp nodig. Hoe kan ik een topic starten? Ik zie het niet staan op het forum en kom niet verder dan persoonlijke berichten.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Snelbier

Goede vraag.. Moest het zelf ook opzoeken na meerdere jaren deelname aan ons forum.
Om nieuw topic te starten:
- Ga naar site Hobbybrouwen.nl https://www.hobbybrouwen.nl/ Lijkt lullig, maar velen zullen via Gogel daar terechtkomen en behoeven een duwtje in de rug cq schop onder de kont.
- Selecteer daar knopje Forum.  Zit bij Wiki, die te weinig wordt gezien (of gelezen :pan:)
- 'Forum' geeft een aantal voorgebakken groepen.
Bekijk welke hoofdgroepen er zijn, en selecteer groep waar je vraag in zou passen.
Bij twijfel: kies Algemeen.  We zijn hier niet zo moeilijk. Antwoord komt altijd, als je de vraag maar duidelijk stelt.
Eenmaal beland in keuze-groep verschijnt een knopje 'Start Nieuw Topic'. En dat was het eigenlijk..
Succes, Snelbier

Jacques

Citaat van: Lampje op 19-02-2023  08:52 uIk ga even off topic, heb hulp nodig. Hoe kan ik een topic starten? Ik zie het niet staan op het forum en kom niet verder dan persoonlijke berichten.

Je moet eerst naar een board, dat is een onderdeel van het forum. Als je op de knop index klikt dan krijg je overzicht te zien van alle boards die voor jou beschikbaar zijn.

Klik vervolgens op Nieuw topic
Starten nieuw topic.png

Op een mobiel werkt het een beetje anders.
Je moet dan in een board klikken op de knop Gebruikersactie. Daarna kies je voor nieuw topic.

Kies voor Gebruikersacties.png
Kies voor Nieuw topic.png 

Er is overigens een helpfunctie. Die vind je helemaal onderaan op elke pagina. Tot mijn schrik zie ik dat er geen Nederlandse helppagina's beschikbaar zijn.
De Engelstalige helppagina's kun je vinden via https://wiki.simplemachines.org/smf/Getting_started

Lampje

Dank je Jacques, ik ga het meteen proberen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.