Maischtemperatuurverloop Easybrew 30

Gestart door ExPeteriment, 19-02-2023 12:06 u

Vorige topic - Volgende topic

ExPeteriment

Het kastje met de 3 temperatuurvoelers uit: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=45647.msg677296;topicseen#msg677296 heb ik ook toegepast om het temperatuurverloop bij het maischen weer te geven. Ik gebruik een Easybrew 30 met standaard isolatiemantel, geen deksel, vermogen op 1500 W ingesteld.
In de korf zat 5,6 kg mout, 25 liter maischwater in ketel. Hieronder de grafiek, oranje de temperatuur onder de korf, blauw bovenin de korf, grijs onderin de korf. De ingestelde temperatuur was 67 °C, na een kwartier verlaagd naar 65 °C, na 45 minuten naar °C. Met name het eerste kwartier heb ik regelmatig geroerd waardoor de sensoren door het beslag bewogen.
maischtemperatuurverloop.jpg
De regeling van de Easybrew 30 valt me op zich niet tegen. Flinke uitschieters onder de korf.

Jacques

Citaat van: ExPeteriment op 19-02-2023  12:06 uFlinke uitschieters onder de korf.
Die uitschieters zijn heel kortstondig en hebben een beperkt effect op de werking van de enzymen in een klein gedeelte van je maisch.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.