SB 30+ werkt niet correct!

Gestart door bello, 28-01-2023 17:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pieter1954

Ik heb nog nergens kunnen lezen dat de topicstarter contact heeft gehad met de leverancier hierover. En als dat wel zo is, wat was dan de reactie van hem?
Er zal gerust wat aan de brouwketel mankeren gezien de vochtproblemen, maar los dat dan op met de leverancier.

Twee jaar gelden had ik een probleempje met de controller van mijn GF30. Een telefoontje met de Stookwinkel en daarna met de productmanager van GF en ik had binnen een week een nieuwe toegestuurd gekregen. De bierbrouwwereld is redelijk beperkt waardoor een niet adequaat reagerende leverancier wel moet oppassen hoe hij zijn service- en garantieproblemen oplost.

bello

De verkoper , brouwmeester volg dit forum ook.

Dat heb ik al gemerkt met eerdere problemen met de temperatuur die op Fahrenheit stond in de plaats van c graden.
Daardoor kreeg ik de maisch temperatuur niet ingesteld .
Ik had het dan zelf al gevonden en hier op het forum gemeld, maar ook naar hem gemaild daarover maar nog geen bericht van hem gekregen.
Pas als ik het op het forum melde dat ik het gevonden had kreeg ik een mail van hem , met de opmerking dat ik het al gevonden had hij gezien op het forum.
En hij bedankte mij voor de opmerking en ging daardoor de handleiding aan passen.

Ik heb hem nu ook gemaild en hij noemt oorzaak van te fijn geschroot of aangekoekte bodem, maar aangekoekt kan niet als je start en hij valt meteen uit kan hij niet aangekoekt zijn.
Fijn geschroot kan ook niet, omdat de vorige brouwsels ,13, wel goed gingen.


Op de foto die ik op zijn aanvraag stuurde van de waterdruppels staat -2 c als ik de ketel op zet , hij reageert met is het bij u -2c bij mij is het + 8 c

Maar wat de oorzaak is weet hij niet.

Hij wil dat ik of wel alles terug stuur of bij hem ga , maar ik woon wel niet in Nederland en dat is dus niet te doen.
Terugsturen en nakijken zegt hij , maar dan heb ik altijd een tweedehands ketel die wat opgesmukt is.


biking rebel

Citaat van: bello op 01-02-2023  13:54 uHij wil dat ik of wel alles terug stuur of bij hem ga, maar ik woon wel niet in Nederland en dat is dus niet te doen.
Terugsturen en nakijken zegt hij , maar dan heb ik altijd een tweedehands ketel die wat opgesmukt is.

Dit is toch een normale gang van zaken? Daar hou je normaal rekening mee bij aanschaf. Op afstand kan een leverancier niet alles zien en/of oplossen. Waarom wil je het niet terugsturen?

Daarnaast: je constateert waterdruppels achter een scherm bij je eerste brouw. In plaats van contact opnemen met de leverancier voor omruil/reparatie brouw je er nog 11 keer mee. Dat vind ik op zijn minst onhandig.

biking rebel

Citaat van: bravebunny op 01-02-2023  07:54 uOke  :duimop: succes met het verder helpen :petje-af:
Het ligt niet aan jou  :D Je uitleg was waterdicht (no pun intended ;D )

Hopfenfox

Citaat van: biking rebel op 01-02-2023  15:32 uHet ligt niet aan jou  :D Je uitleg was waterdicht (no pun intended ;D )
Niet zo snel aangebrand zijn  >:D

bravebunny

Citaat van: biking rebel op 01-02-2023  15:32 uHet ligt niet aan jou  :D Je uitleg was waterdicht (no pun intended ;D )
Citaat van: Hopfenfox op 01-02-2023  15:36 uNiet zo snel aangebrand zijn  >:D
:lol:

Mooie woordgrapjes van jullie twee ;-) kan ik wel hebben.

Maar ben er verder klaar mee. De TS valt van de ene in de andere tegenstrijdigheid (een voorbeeld: van "Na een 12 keer brouwen heb ik niet anders dan problemen" naar "omdat de vorige brouwsels ,13, wel goed gingen.") en H.H. verdedigt weer eens zijn eigen "gelijk" en visies met hand en tand. De TS zoekt het samen met dhr. H.H. maar mooi uit. Afsluitende spreuk: "A fool with a tool is still a fool" en ik wens de betreffende webshop veel sterkte en wijsheid bij het omgaan met deze klant.

Toch nog een p.s., Ik heb respect voor de kennis en kunde van H.H., ik erger me alleen zo nu en dan aan de manier waarop H.H. aangekaarte zaken in twijfel trekt en discussies voert / wil "winnen". Verder niets dan respect. Dat was het, ik reageer niet meer in dit draadje ;-)

ExPeteriment

Citaat van: hansHalberstadt op 01-02-2023  09:14 uDit is een indicatie van een onderliggend probleem. ik had laatst iets soortgelijks met de auto: continue beslagen ramen. uiteindelijk bleek er een lekke pakking in het 3e remlicht te zitten waardoor er water in de auto kwam via het achterraam. Dus zie dit soort effecten als een waarschuwing. 
Wonderlijk. Ben je eruit gekomen met de verkoper of viel het onder garantie? Had je niet gewoon de luchtrecirculatie knop altijd aan staan?

bello

De verkoper vroeg een foto van de druppels, maar heeft ook niet gezegd er niet meer mee te brouwen.
Verder heb ik geen oplossing van hem gehoord voor de waterdruppels.
12 of 13 brouwsel, dat zal het ook niet uitmaken.
En uw afkortingen van TS en H.H. begrijp ik niets van.

Het lijkt er veel op dat iemand zijn winkel kost wat kost wil verdedigen, zoals ik al zei.
Eerst niet reageren op mijn mails,maar als hier de oplossing is gegeven dan wel mailen dat hij gezien heeft dat het probleem al op het forum is opgelost.


biking rebel

Citaat van: bello op 01-02-2023  19:52 uDe verkoper vroeg een foto van de druppels, maar heeft ook niet gezegd er niet meer mee te brouwen.
Verder heb ik geen oplossing van hem gehoord voor de waterdruppels.
12 of 13 brouwsel, dat zal het ook niet uitmaken.
En uw afkortingen van TS en H.H. begrijp ik niets van.

Het lijkt er veel op dat iemand zijn winkel kost wat kost wil verdedigen, zoals ik al zei.
Eerst niet reageren op mijn mails,maar als hier de oplossing is gegeven dan wel mailen dat hij gezien heeft dat het probleem al op het forum is opgelost.

Als er druppels achter een scherm zitten kun je zelf toch wel bedenken dat dat niet goed is?

Wat was de reactie van de verkoper destijds?

Sigurd

Citaat van: bello op 01-02-2023  19:52 uDe verkoper vroeg een foto van de druppels, maar heeft ook niet gezegd er niet meer mee te brouwen.
Verder heb ik geen oplossing van hem gehoord voor de waterdruppels.
12 of 13 brouwsel, dat zal het ook niet uitmaken.
En uw afkortingen van TS en H.H. begrijp ik niets van.

Het lijkt er veel op dat iemand zijn winkel kost wat kost wil verdedigen, zoals ik al zei.
Eerst niet reageren op mijn mails,maar als hier de oplossing is gegeven dan wel mailen dat hij gezien heeft dat het probleem al op het forum is opgelost.

Maar de verkoper wilde toch dat je alles terug zou sturen zodat hij het kon repareren/vervangen? Nu heb je een ketel die niet werkt. Ik zou zelf dan liever kiezen voor een ketel die gerepareerd is en waar ik weer prima mee zou kunnen brouwen. Jij kiest niet voor reparatie/vervanging en dus zit je al heel lang met een kapotte ketel.

Blijkbaar wil je het niet op de normale manier opgelost hebben. Een alternatief is om zelf de controller uit de ketel te schroeven, uit elkaar te halen en te laten drogen. Je hebt dan geen garantie meer en waarschijnlijk lukt het je niet om het weer werkend te krijgen.

Ik lees nergens dat iemand hier de winkel aan het verdedigen is. Wat ik wel lees, is dat jij de winkel die geprobeerd heeft om je te helpen, in een kwaad daglicht probeert te stellen. Dat is kwalijk.

bello

Ja nu pas na vele mails, eerst kreeg ik dagen geen reactie van hem.

bello

Verder hoor ik er niets meer van nadat hij zei mij een adres label te sturen.

hansHalberstadt

Citaat van: ExPeteriment op 01-02-2023  18:54 uWonderlijk. Ben je eruit gekomen met de verkoper of viel het onder garantie? Had je niet gewoon de luchtrecirculatie knop altijd aan staan?
Bedoel je de auto (je hebt het over lucht re-circulatie immers) of de brouwketel. Voor de auto was het snel duidelijk: er lag een plas van bijna 10 liter water in de ruimte voor het reservewiel en ik heb 1 op 1 kunnen bewijzen dat het via de pakking van het remlicht naar binnen druppelde. (Eenmaal de oorzaak gevonden as het snel gerepareerd de pakking was foam en kon je met je vinger zo fijn wrijven)

ExPeteriment

Citaat van: hansHalberstadt op 01-02-2023  21:36 uBedoel je de auto (je hebt het over lucht re-circulatie immers) of de brouwketel. Voor de auto was het snel duidelijk: er lag een plas van bijna 10 liter water in de ruimte voor het reservewiel en ik heb 1 op 1 kunnen bewijzen dat het via de pakking van het remlicht naar binnen druppelde. (eenmaal de oorzaak gevonden as het snel gerepareerd de pakking was foam en kon je met je vinger zo fijn wrijven)
Ja, ik bedoel de auto. Mijn vraag ging voornamelijk over of je de verkoper aansprakelijk hebt gesteld, of dat je garantie hebt. Dat draag je ook aan in dit draadje. Misschien vind je het niet erg met een potentiële roestbak rond te rijden?

hansHalberstadt

Citaat van: ExPeteriment op 01-02-2023  21:56 uJa, ik bedoel de auto. Mijn vraag ging voornamelijk over of je de verkoper aansprakelijk hebt gesteld, of dat je garantie hebt. Dat draag je ook aan in dit draadje. Misschien vind je het niet erg met een potentiele roestbak rond te rijden?
De auto is van 2007  ;) De verkoper is er net vorig jaar mee gestopt en met pensioen gegaan. En de fabriek bestaat niet meer (Daihatsu) Dus ik heb het zelf maar opgelost. Dat is het goedkoopste.

CeesM

Het lijkt mij een vochtprobleem. Dat wordt de onderkant van de ketel open maken en demonteren tot je bij de electronica bent. Dat goed drogen met een haarföhn.

hansHalberstadt

Citaat van: CeesM op 02-02-2023  22:55 uHet lijkt mij een vochtprobleem. Dat wordt de onderkant van de ketel open maken en demonteren tot je bij de electronica bent. Dat goed drogen met een haarföhn.
En eerst de oorzaak vinden en wegnemen. zie het voorbeeld van de auto. We zijn begonnen met de auto te drogen met een ontvochtiger, maar het vocht kwam steeds terug. Pas nadat de oorzaak gevonden was en verholpen was het probleem definitief opgelost. 

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 03-02-2023  12:20 uEn eerst de oorzaak vinden en wegnemen. zie het voorbeeld van de auto. We zijn begonnen met de auto te drogen met een ontvochtiger, maar het vocht kwam steeds terug. Pas nadat de oorzaak gevonden was en verholpen was het probleem definitief opgelost. 

Je ging pas zoeken naar de oorzaak toen bleek dat het vocht steeds terugkwam.
Het lijkt dat dit ook hier een goede manier is om te werken. Eerst kijken of na het drogen opnieuw vocht in de controler komt. Als dat het geval is kun je verder kijken. Maar het kan natuurlijk geen kwaad om als je kieren ziet in het kastje deze meteen te dichten met siliconenkit.

CeesM

Citaat van: hansHalberstadt op 03-02-2023  12:20 uEn eerst de oorzaak vinden en wegnemen. Zie het voorbeeld van de auto. We zijn begonnen met de auto te drogen met een ontvochtiger, maar het vocht kwam steeds terug. Pas nadat de oorzaak gevonden was en verholpen was het probleem definitief opgelost. 
Het kan alleen daaronder nat worden als er lekkage bij de pomp zit. Dus het siliconen knietje en het stukje slang naar de stijgbuis. Maar dan moet het eerst droog zijn voordat je het kan controleren.

bello

Ik ga daar zelf niet aan beginnen prutsen, dan ben ik mijn garantie kwijt.

CeesM

Citaat van: bello op 03-02-2023  20:30 uIk ga daar zelf niet aan beginnen prutsen, dan ben ik mijn garantie kwijt.
Tja, dan moet je naar de leverancier gaan. Maar dat liep al zo stroef.
Citaat van: bello op 01-02-2023  19:52 uDe verkoper vroeg een foto van de druppels, maar heeft ook niet gezegd er niet meer mee te brouwen.
Verder heb ik geen oplossing van hem gehoord voor de waterdruppels.
12 of 13 brouwsel, dat zal het ook niet uitmaken.
En uw afkortingen van TS en H.H. begrijp ik niets van.

Het lijkt er veel op dat iemand zijn winkel kost wat kost wil verdedigen, zoals ik al zei.
Eerst niet reageren op mijn mails, maar als hier de oplossing is gegeven dan wel mailen dat hij gezien heeft dat het probleem al op het forum is opgelost.



beun

Jemig wat een gedoe..... Meteen een mail en foto's van het probleem sturen (niet na nog 10x verder proberen) naar de leverancier of importeur had toch de makkelijkste manier geweest.
Ook al heb je geen aankoopbewijs is er aan de hand van de serie nummers of productie code wel vast te stellen of er nog garantie is en of dat bijvoorbeeld het gaat om een seriematig probleem of iets anders.
Daarnaast zijn leverancier of importeur bij een vriendelijke doch dringende mail meestal wel geneigd om coulance te tonen en voor een oplossing te zorgen gezien de reputatie van het product.
Ben bang dat dat na de discussie in dit topic er niet meer inzit als de leverancier mee leest....

biking rebel

Citaat van: bello op 03-02-2023  20:30 uIk ga daar zelf niet aan beginnen prutsen, dan ben ik mijn garantie kwijt.

Als je hem niet wilt opsturen heb je sowieso niks aan je garantie  ;D  >:D

Pieter1954

Ik stel voor dat niemand meer reageert op dit topic.  Blijkbaar zit Bello te wachten tot de leverancier hem thuis opzoekt en het probleem voor hem oplost.
Wat een dom geneuzel allemaal ...

Chinook

Citaat van: bello op 01-02-2023  20:30 uJa nu pas na vele mails, eerst kreeg ik dagen geen reactie van hem.

Ik ga me verder niet in dit topic mengen, maar ik heb zelf ook wel eens contact gezocht met Wiebe (eigenaar website) over dingen gerelateerd aan producten en/of garantie. Het klopt dat het soms even duurt voor je antwoord krijgt, maar dat is normaal. Toch kreeg ik vrijwel altijd heel rap antwoord. Geduld is een schone zaak.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.