Discussie veroudering tetrahop

Gestart door Jacques, 18-01-2023 15:10 u

Vorige topic - Volgende topic

Zjoske

Is de tetrahop ook in Brewfather in te voeren, ik kan alleen hopextract erin vinden

Spyro

Citaat van: Sigurd op 07-04-2023  17:47 u...op 30 liter....en 3ml tot 10,8 IBU.
Nee, theoretisch en berekend tot op de korrel met verse Tetrahop is dat 2,98 ml voor 10,8 IBU.....  >:D 8)

LAM

Ik heb even de proef op de som genomen. Mijn tetrahop is meer dan 2 jaar oud. Het zou nog wel voor schuimhoudbaarheid zorgen, das natuurlijk altijd prettig. Uitgaande van 3mL per 30L wort (1mL per 10L), heb ik 1mL tetrahop met water aangevuld tot 1L mengsel. Hier 900mL afgegoten en aangevuld tot 1L (de concentratie die je krijgt bij gebruik van 3mL per 30L wort). Ik heb het geproefd en naast een glas water gezet en proefde geen verschil. Misschien heeft het bij bier een andere invloed, maar bij water proef je geen verschil bij die concentratie.

Jacques

Citaat van: LAM op 07-04-2023  19:58 uIk heb even de proef op de som genomen. Mijn tetrahop is meer dan 2 jaar oud. Het zou nog wel voor schuimhoudbaarheid zorgen, das natuurlijk altijd prettig. Uitgaande van 3mL per 30L wort (1mL per 10L), heb ik 1mL tetrahop met water aangevuld tot 1L mengsel. Hier 900mL afgegoten en aangevuld tot 1L (de concentratie die je krijgt bij gebruik van 3mL per 30L wort). Ik heb het geproefd en naast een glas water gezet en proefde geen verschil. Misschien heeft het bij bier een andere invloed, maar bij water proef je geen verschil bij die concentratie.

Ook mijn ervaring is dat de bitterheid afneemt. "Verse" tetrahop geeft meer bitterheid dan tetrahop van een paar jaar oud. Als er weer eens gezamenlijk tetrahop ingekocht wordt, geeft dat mooi vergelijkingsmateriaal.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.