Wie wil ook tetrahop hebben?

Gestart door Enos, 17-01-2023 21:06 u

Vorige topic - Volgende topic

Enos

Ik ben door mijn tetrahop heen en ben van plan om een nieuwe voorraad te kopen.
Maar 1 kilo is wat aan de ruime kant voor mij alleen.
Nu ben ik van plan om 100 ml flesjes te maken, en zou er dan denk ik 8 over hebben.
Nu kost een fles incl verzending 85 euro (Barth haas )
Voorheen bij SBI 60 euro, maar die hebben nu niets.
Nu dacht ik aan 16 euro per flesje (100 ml) incl verzendkosten.
Dat is dan 9.05 voor de hop en 6.95 voor verzending.
Maar dan moet ik wel 8 brouwers hebben die ook belang hebben bij een flesje.
Reageer dan via persoonlijk bericht of op mijn email.
Als ik er 8 heb, gaat het door.

Edwin brouwt

Hallo Enos,

Leuk initiatief!
Maar het is misschien handig om hier op het forum even een zoekactie te doen op tetrahop. Het schijnt namelijk snel te verouderen bij herverpakken, dus misschien zijn flesjes van 20 ml wat handiger?

Enos

ja dat weet ik.
Had ook gedacht aan 50 ml flesjes , maar dan moet ik minimaal 16 brouwers vinden.
Kleiner ga ik niet maken.
Of een combi van 50 en 100 ml, dat mag ook.
Als ik 800 ml verdeeld heb is het gedaan.
Maar dan komt een flesje van 50ml op totaal € 11,50
€ 4.55 voor de hop en € 6.95 voor verzending.
Allebei kan evt, laat het mij het weten in het bericht

tdp

Discussie over houdbaarheid verplaatst naar het volgende topic.

Het prikbord is geen plek om discussie te voeren

Jacques

Citaat van: tdp op 18-01-2023  17:02 uDiscussie over houdbaarheid verplaatst naar het volgende topic.

Het prikbord is geen plek om discussie te voeren

Helemaal goed Teun.  :duimop:

Jaap W

Enos, ik heb je een PB gedaan. Ik ben wel geïnteresseerd in een flesje tetrahop :proost:  :beersmiley: 

Sigurd

Ik heb ook een PB gestuurd. Mooi initiatief!  :beersmiley:

Enos

zijn er nog mensen die tetrahop willen hebben, reageer dan nog even.
Ga het deze week verpakken en versturen.
Er zijn nog een paar potjes van 100 ml beschikbaar

Markie Mark

Hoi Enos,

Ik had je inderdaad al een PB gestuurd.

Groeten,
Mark

Zjoske

hoi Enos,

Zojuist ook een PB gestuurd

Markie Mark

Bedankt voor de snelle en nette verzending inclusief de extra informatie. Ik heb het vanochtend ontvangen en het staat in de koelkast klaar voor de volgende batch bier. Wordt zeer gewaardeerd.

Sigurd

Ik kreeg het zojuist binnen. Bedankt!

Jaap W

Enos, vanmiddag de tetrahop ontvangen, met de nodige zeer duidelijke info. Bedankt voor de service.  :proost:  :brouwen:

Michiel8012

Thanks enos! Hier ook alles goed ontvangen!

Emile

Enos, ik zie dit bericht nu pas. Heb je nog een flesje over? Ik stuur je ook even een pb. Groet, Emile

Markie Mark

Vanavond de tetrahop gebruikt en toegevoegd vlak voor het bottelen.
Het was 16,8 liter Irish Red Ale die klaar was om te bottelen.
Het bier overgeheveld van het gistvat naar de bottelemmer, 2ml tetrahop toegevoegd en daarna de gekookte suikeroplossing.
Het viel me op dat er een raar effect optrad toen de tetrahop werd toegevoegd met een pipet aan het bier wat ik daarna nog eens in een glas heb nagebootst (zie foto's).
Is dit een bekend en herkenbaar fenomeen voor de forumleden die al eerder tetrahop gebruikten?
Ik was er in ieder geval nogal door verrast.
Is dit een effect van een "pH shock" of een soort "solvent shock" waar de tetrahop aan blootgesteld wordt?
Na inmenging en homogeniseren zag alles er weer normaal uit en heb ik het bottelen voortgezet.
Tevens de tip om het niet puur te proeven want mijn smaakpapillen en mond trokken er compleet van samen en het was bitterder dan ik ooit eerder heb geproefd en het houdt al flink lang aan.

20230210_203236.jpg
20230210_203315.jpg
20230210_203329.jpg   

Jaap W

Ik zag hetzelfde toen ik een paar druppels tetra hop in een kleine hoeveelheid bier deed waar ik ook rum in had gedaan. Ik dacht toen dat het kwam door de rum dat in het bier zat. Na voorzichtig roeren was het weg. Ik heb het toen niet geproefd, maar direct gebotteld.  :weetniet:  :proost:

Enos

ik gebruik het al al geruime tijd. En telkens als ik het toevoeg aan mijn jong bier vlak voor het bottelen heb ik de zelfde reactie.
Eerste keer keek ik ook wat vreemd op en ben gewoon verder gegaan en het is elke keer goed gekomen.
Dus het zal er wel bij horen.
Maar waardoor deze reactie komt geen idee

Markie Mark

Beide bedankt voor de bevestiging van dit fenomeen en geruststellende woorden. Ik kwam er enorm vreemd op aan het kijken gisteravond. Het zit op de fles dus we gaan zien hoe het bier gaat worden.

Jacques

Citaat van: Markie Mark op 10-02-2023  21:18 uVanavond de tetrahop gebruikt en toegevoegd vlak voor het bottelen.
Het was 16,8 liter Irish Red Ale die klaar was om te bottelen.
Het bier overgeheveld van het gistvat naar de bottelemmer, 2ml tetrahop toegevoegd en daarna de gekookte suikeroplossing.
Het viel me op dat er een raar effect optrad toen de tetrahop werd toegevoegd met een pipet aan het bier wat ik daarna nog eens in een glas heb nagebootst (zie foto's).
Is dit een bekend en herkenbaar fenomeen voor de forumleden die al eerder tetrahop gebruikten?
Ik was er in ieder geval nogal door verrast.
Is dit een effect van een "pH shock" of een soort "solvent shock" waar de tetrahop aan blootgesteld wordt?
Na inmenging en homogeniseren zag alles er weer normaal uit en heb ik het bottelen voortgezet.
Tevens de tip om het niet puur te proeven want mijn smaakpapillen en mond trokken er compleet van samen en het was bitterder dan ik ooit eerder heb geproefd en het houdt al flink lang aan.

20230210_203236.jpg
20230210_203315.jpg
20230210_203329.jpg 

Ja dat is een heel gebruikelijke reactie. Ik zie het elke keer als ik het toevoeg.
Het jongbier wordt troebel. De uiteindelijke helderheid wordt er niet door beïnvloed. Mijn bieren is helder tot kraakhelder na de hergisting op de fles (behalve als ik haver heb gebruik).

pincopallino

Geduld, geduld... is een schone zaak!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.