Kleine flesjes

Gestart door Ploaze, 13-01-2023 11:11 u

Vorige topic - Volgende topic

Ploaze

Hallo allemaal! Ik heb een vraagje over kleinere flesjes, mogelijk hebben jullie hier wat ervaring mee.

Ik dacht dat het leuk zou zijn (afgezien van het extra werk) om 15 / 20 cl flesjes te gebruiken om te bottelen. Nu ben ik een beetje bang dat de flesjes die ik vind mogelijk niet heel fijn reageren omdat het een draaidop is en er druk in de flesjes komt waar ze mogelijk niet goed mee om kunnen en dus gaan lekken/knappen.

Heeft iemand er hier ervaring mee en kan die eventueel wat aanraden?

Ik had deze gevonden: https://www.heliosholland.com/flesje-pipetflesje-druppelflesje-20ml en kan me voorstellen dat dit dus erg "dun" glas is.

Alvast bedankt!

Erny

Hoi Ploaze
Bierflessen zijn in het algemeen bestand tegen een hogere druk dan andere flessen waar geen koolzuur in zit.
Deze flesjes zijn niet bedoelt voor koolzuurhoudende dranken. Aan de andere kant. Hoe kleiner het volume van het flesjes is des te makkelijker deze de druk kan weerstaan. 20 ml is heel weinig en daarom gaat dit wel lukken, ook de dop zal het wel houden. Ik zou het gewoon proberen. Voor de prijs hoef je het niet te laten, denk ik.

Michiel8012

Je beschrijft 15/20 cl en je gooit er een linkje bij van een 20 ml. Mogelijk verkeerde link? Verder zou ik een dergelijke fles van 20 cl niet aanraden. Dit gelet op de druk die er dan op komt te staan.

Ploaze

Dat was inderdaad niet de correcte link, maar toch bedankt voor de antwoorden! Dat maakt een 50/50 split. :P

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.