Lente Bok / Bier

Gestart door rkroon, 13-01-2023 10:14 u

Vorige topic - Volgende topic

rkroon

Hi allemaal,

Ter voorbereiding op de komende lente wil een lentebok/bier gaan brouwen. Een fris (door bv toevoeging van wat koriander en sinaasappel) maar wel stevig bier. En met stevig bedoel ik dan een lekkere volle smaak en het nodige mondgevoel. ABV ergens tussen 6 en 6,5%.

Ik ben dit recept nu aan het opbouwen in Brewfather. Maar welk bierstijl kan ik het beste kiezen? Een lentebok kent hij niet. Een Helles Bock?  Die zit qua EBC het dichtst bij hetgeen ik voor ogen heb, een niet te donker bier.

Kapau

Inderdaad Helles Bock of Maibock (als je die als keuze hebt)

Jacques

Citaat van: rkroon op 13-01-2023  10:14 uIk ben dit recept nu aan het opbouwen in Brewfather. Maar welk bierstijl kan ik het beste kiezen? Een lentebok kent hij niet. Een Helles Bock?  Die zit qua EBC het dichtst bij hetgeen ik voor ogen heb, een niet te donker bier.

Je kunt de Nederlandse bierstijlen importeren in Brewfather.
Zie https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=43163.0

rkroon

Citaat van: Jacques op 13-01-2023  16:14 uJe kunt de Nederlandse bierstijlen importeren in Brewfather.
Zie https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=43163.0

Dankjewel Jacques! Ga ik doen!

rkroon

Citaat van: Kapau op 13-01-2023  12:13 uInderdaad Helles Bock of Maibock (als je die als keuze hebt)

Meibok... daar had ik nog niet aan gedacht. Logisch..! Dankjewel

rkroon

Gelukt! Super fijn!

Jacques

Citaat van: rkroon op 14-01-2023  00:40 uMeibok... daar had ik nog niet aan gedacht. Logisch..! Dankjewel

Door commerciĆ«le brouwers is jaren geleden de naam van deze bierstijl verandert in lentebock. De lente duurt namenlijk langer dan de maand mei...  smile

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.