Voorstellen, ik ben Gert-Jan

Gestart door Gert-jan Paalvast, 03-01-2023 18:01 u

Vorige topic - Volgende topic

Gert-jan Paalvast

Goedemiddag, Gert-jan hier en heb mijn eerste tripel zojuist in het vergistingsvat zitten. Brouwer sinds vandaag dus.

HarryL

Welkom Gert-Jan!

Wat heb je precies gebrouwen?
Een moutpakket?
Moutextract?

Gert-jan Paalvast

Hoi, een Bryggja tripel. Ben eerst maar eens gaan proberen een beproefd biertje te brouwen. Ik lees wel veel verschillende verhalen over het gistproces, en dan met name hoe lang etc.

tdp

Welkom Gert-Jan, en alvast veel plezier gewenst in de wereld van het bierbrouwen!

Gist is niet in tijd te vangen vaak, staar je er niet op blind. Het gistproces is pas klaar als het klaar is (en het leest geen handleidingen ;)).

Mocht je met vragen zitten, stel ze gerust. Ook is de zoekfunctionaliteit een mooie, alles is waarschijnlijk al wel eens de revue gepasseerd :)

Teun

Erny

Haa Gert-jan,
Ja nu het gist erbij zit ben je bier aan het maken. Welkom bij het brouwersgilde

jhazenberg

welkom Gart-Jan
Veel plezier met de nieuwe hobby , het maken en natuurlijk ook het nuttigen van je eigen gebrouwen bier

en zoals hierboven al genoemd, het gisten is slecht in het lezen van handleidingen en het proces is erg afhankelijk van de temperatuur. dus goed het waterslot in de gaten houden

Jacques

Welkom op het forum Gert-Jan.

Citaat van: Erny op 04-01-2023  15:03 uHaa Gert-jan,
Ja nu het gist erbij zit ben je bier aan het maken. Welkom bij het brouwersgilde

Een kleine correctie. Het is de gist die bier maakt. De brouwer brouwt wort...  smile

Erny

Heel scherp Jacques smile

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.