Voorstellen: Robert

Gestart door rbrt86, 30-12-2022 19:43 u

Vorige topic - Volgende topic

rbrt86

Hallo allemaal,

Nu ik een aantal keer dit forum heb bekeken leek het me eens tijd om me voor te stellen:

Ik ben Robert uit de Bollenstreek, 36 jaar, getrouwd en vader van 2 kleintjes. In 2020 begonnen met een 'brewmonkey 5L starterspakket' (cadeautje van de baas tijdens Corona) en sindsdien vind ik het leuk om ook een beetje bier te brouwen.

Inmiddels heb ik zo'n 10 bieren gebrouwen, dus je zou me echt een beginner kunnen noemen. Bij voorkeur maak ik blondbieren, vooral met graanpakketten want dat is lekker laagdrempelig maar ik zou liever willen experimenteren. Vooral mijn La Chouffe kloon smaakte goed, maar oxideerde binnen 3 maanden na bottelen wat wel aangeeft dat ik nog de nodige stappen kan maken..

Brouwen is hier nog een dagtaak (3 10L ikea pannen op het inductiefornuis, filteren met een kaasdoek en veel geduld.. en met twee kinderen merk ik dat ik minder brouw dan ik zou willen. De graanpakketten raken nog wel eens over datum zelfs  :-[

Toch vermoed ik dat ik de komende jaren de smaak van bier blijf waarderen en dat dit een hobby is waar ik nog jaren van kan genieten.
Ik hoop nog vaak op dit forum te mogen leren!

Jacques

Welkom op het forum Robert.
Bierbrouwen is iets waar je heel lang mee bezig kunt zijn...

Schanulleke

Citaat van: Jacques op 30-12-2022  23:11 uWelkom op het forum Robert.
Bierbrouwen is iets waar je heel lang mee bezig kunt zijn...

Hoe lang ben jij al bezig Jacques? Midden jaren '80?

jhazenberg

Welkom Robert

Bij mij duurt een brouwdag ook van 09:00 tot een uurtje of 14:00 totdat ik het wort in het vergistingsvat heb zitten en alles weer netjes heb opgeruimd.
Veel leesplezier hier op het forum

Jacques

Citaat van: Schanulleke op 31-12-2022  10:04 uHoe lang ben jij al bezig Jacques? Midden jaren '80?
Vanaf 10 oktober 1980.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.