Bottelen terwijl je corona hebt, gevaar?

Gestart door Tom den Hollander, 16-12-2022 15:52 u

Vorige topic - Volgende topic

Tom den Hollander

Stel dat je terwijl je corona hebt zou gaan bottelen, levert dat gevaar op?
Ik geloof niet dat het virus de nagistingsperiode aan de buitenkant van het flesje overleeft.
Hoe zit dat met eventuele virusdeeltjes die in het flesje zouden komen?
Iemand enig idee?

Fractus

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Mensen raken meestal besmet met COVID-19 door het inademen van virusdeeltjes. Tenzij ze zich verslikken hoeven je gasten zich dus geen zorgen te maken  ;)

Nog los daarvan verwacht ik niet dat het virus lang intact blijft als het in bier zit, waarschijnlijk valt het snel uiteen en wordt het onschadelijk. Zie ook https://www.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/veilig-eten-en-e-nummers/kun-je-corona-virus-oplopen-via-eten.aspx voor wat meer achtergrondinformatie.

Goldin

@Tom den Hollander Ik heb snotterend, koortsig en positief staan bottelen, totaal geen zin aan maar ik moest doorpakken ivm dryhop.

Geen wetendschappelijke benadering maar wel een voorbeeld uit de praktijk.

Uiteindelijk is niemand ziek geworden door mijn biertjes, en toch wel door 20 verschillende mensen gedronken.

Tom den Hollander

Spyro

Er zijn er die ook "Corona" bottelen...  ::) 8)

PS: sorry, kwam gewoon in mij op, heb het ook al 2 keer gehad, dus weet dat het geen lachertje is, maar volgens mij heeft het biertje met dezelfde naam een andere betekenis gekregen bij velen...  ;D :brouwen:

Josss

Citaat van: Spyro op 17-12-2022  01:31 uEr zijn er die ook "Corona" bottelen...  ::) 8)

PS: sorry, kwam gewoon in mij op, heb het ook al 2 keer gehad, dus weet dat het geen lachertje is, maar volgens mij heeft het biertje met dezelfde naam een andere betekenis gekregen bij velen...  ;D :brouwen:

Je hebt toch wel de Corona gebruikt?

Spyro

Citaat van: Josss op 17-12-2022  12:27 uJe hebt toch wel de Corona gebruikt?
Haha nee, ik heb geen Corona (kroonkurkapparaat), doe het al vele jaren met een kroonkurkapparaat "MAX", heel tevreden van. Die Corona kost 4 keer meer, maar ziet er wel degelijk uit, ooit misschien mocht die van mij kapot gaan.  :beersmiley:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.