hoeveel Whisky gebruiken bij Wisky infused

Gestart door Nick R, 12-12-2022 15:53 u

Vorige topic - Volgende topic

Nick R

Hallo allemaal,

Ik wil graag een 5 L batch whisky infusen. Ik heb al eens gelagerd met tonkaboon en heb toen 100ml toegevoegd. Dit proces is natuurlijk iets anders. Ik begrijp dat alles smaakafhankelijk is. Ik hou van een sterke whiskysmaak en was benieuwd of iemand een richtlijn wil/kan geven hoeveel ml ik het beste kan toevoegen.

Bedankt!

PP

Op alc-basis zou ik niet hoger gaan dan 2 vol% in je bier.
Voor een 5 L batch betekent dit een dosering van 250 mL 40 vol% whisky.
Zoals je zelf aangeeft, dosering naar smaak.

Groet, Paul

PDGRRR

Ik denk dat je hiervoor een vergelijkbaar commercieel bier kan gebruiken door hier naar smaak je whisky aan toe te voegen, goed noteren hoeveel je "genoeg" vond en (in geval van 33 cl flesje) dit x 15 doen voor je eigen bier.

Jacques

Citaat van: Nick R op 12-12-2022  15:53 uIk wil graag een 5 L batch whisky infusen. Ik heb al eens gelagerd met tonkaboon en heb toen 100ml toegevoegd. Dit proces is natuurlijk iets anders. Ik begrijp dat alles smaakafhankelijk is. Ik hou van een sterke whiskysmaak en was benieuwd of iemand een richtlijn wil/kan geven hoeveel ml ik het beste kan toevoegen.

Ik ben een echte bierliefhebber en lust ook graag een glaasje whisky. Heel regelmatig voeg ik bij zware donkere een scheut whisky toe als slaapmutsje op het einde van de avond.
Mijn ervaring is dat het sterk afhankelijk is van zowel het bier als van de whisky of de whisky goed waarneembaar is. Ik raad je aan om voor het bottelen de blend te maken en steeds wat meer whisky toe te voegen tot je het genoeg vindt.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.