Bier verkopen voor een goed doel

Gestart door thepsych, 28-11-2022 22:07 u

Vorige topic - Volgende topic

thepsych

Mijn vrouw beheerd een stichting om de moeder kind zorg in Tanzania te bevorderen met scholing en echoapparaten.
Gisteren dacht ik even dat het misschien wel leuk was om mijn eigen bier, 23 liter per keer, te verkopen voor dit goede doel. Door het in het dorp aan de man te brengen, bv twee flesjes voor een tientje. De stichting wordt er niet rijk van maar alle beetjes helpen en als ik het een aantal keren doe haal je redelijk wat binnen.
Maar kan dat wel, zoiets op straat aan de man /vrouw brengen? Evt zou ik een donatie van tien euro kunnen vragen en als bonus twee flesjes bier kunnen geven. Dan verkoop ik de flesjes bier nl niet. 'T was maar even een hersenspinsel maar vraag me toch af of dit kan met eigengemaakt bier. De keuringsdienst(van waarden....) vindt hier misschien ook wat van.
Iemand die hier iets van vindt?

biking rebel

Helaas, dit is niet toegestaan volgens de Nederlandse wetgeving. Als je de zoekfunctie gebruikt vind je de uitleg.

thepsych

ja, ik dacht al dat het officieel niet kan. Ik heb de discussie hierover inmiddels gelezen.

Jan de Graaff

Je zou het nog bij/via Brouwerij Het Levenswater bij jou in Rosmalen kunnen proberen? Is wel inmiddels al 17 jaar geleden, maar misschien nog steeds actief?

Het is maar een idee, maar als daar (nog) een geldige vergunning is kan er misschien wel wat geregeld worden.

thepsych

Ik heb een mailtje gestuurd. Leuk sowieso om te weten dat er een (proef)brouwerijtje in Rosmalen zat/zit.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.