Keuringsdienst van Waarde - Natuurwijnen

Gestart door Jacques, 24-11-2022 21:57 u

Vorige topic - Volgende topic

Dantel

Citaat van: Eric v B op 30-11-2022  12:56 uMisschien goed om er volgende keer een bron- of ervaringsvermelding aan toe te voegen. Uitspraken als "Gooi er liters water( A RAISON VAN 2 EURI PER 1000 LITER) bij en verdubbel de prijs! Tel uit je winst!" zijn naar mijn mening kort door de bocht en komen op mij ongefundeerd over.

Zo kort door de bocht is het nou ook weer niet.
En qua bronvermelding , kijk op de ingrediënten van een willekeurig  kant en klaar produkt , en water schittert toch wel vaak in de eerste 3 ingrediënten. Kijk voor de aardigheid eens op de ingredienten lijst van Fritesaus ,leverworst,neem een willekeurig 'nat' produkt en je zult zien  dat water in veel gevallen het meest gebruikte ingrediënt is, in combinatie met gemodificeerde zetmelen.

Met Light producten is wat anders aan de hand, die bevatten minder vet dan het originele product.
Het schofterige is dat light Producten vaak meer calorieën bevatten dan het originele product, ter compensatie van het vet, wordt suiker toegevoegd (ook een heel gunstig ingrediënt). Vergelijk voor de aardigheid eens normale chips en light chips

En qua bronvermelding, kijk op de website van een supermarkt en vergelijk de producten, de ingrediënten staan per product vermeld.

Elke industriële porducent van levensmiddelen, heeft prioriteit nummer een, hoe kan ik een product zo goedkoop mogelijk produceren, waarbij het product goed machinaal te verwerken is, en de eindgebruiker het noch te hachelen vindt.

De Hopman

Ik meen mij te herinneren dat Appelsientje (of een ander sinaasappelsapmerk) een aantal jaren geleden een lightversie op de markt bracht, wat achteraf gewoon hetzelfde product bleek maar dan stevig aangelengd met water. De prijs lag echter wel hoger dan de normale versie, want light is hip, dus duur.
Zo kort door de bocht is het dus niet...

hansHalberstadt

Feit blijft dat dit soort zaken kunnen blijven bestaan omdat het de consument zelf is die zich laat belazeren. Kwestie van jezelf verdiepen en de juiste keuzes maken. Dat heb je zelf in de hand en als voldoende mensen dat zouden doen waren fabrikanten er allang mee gestopt. (Ok niet iedereen kan dat, maar als de mensen die dat wel kunnen het ook doen is dat al voldoende) Dus ik zie het ook een beetje als klagen over problemen die je zelf veroorzaakt.

pincopallino

Citaat van: hansHalberstadt op 02-12-2022  12:19 uFeit blijft dat dit soort zaken kunnen blijven bestaan omdat het de consument zelf is die zich laat belazeren. Kwestie van jezelf verdiepen en de juiste keuzes maken. Dat heb je zelf in de hand en als voldoende mensen dat zouden doen waren fabrikanten er allang mee gestopt. (Ok niet iedereen kan dat, maar als de mensen die dat wel kunnen het ook doen is dat al voldoende) Dus ik zie het ook een beetje als klagen over problemen die je zelf veroorzaakt.

Nee Hans, dit doet mij denken aan " ieder voor zich en god voor ons allemaal "

Snelbier

Prachtige discussie, die is ontstaan uit een topic over NATUURWIJN.
In ander fora wordt dit 'vervuiling' genoemd en afgefloten cq gecensureerd (mijn mening). Hier kan het (tot zekere hoogte)..
Vind dit zelf de charme van ons forum.. Zoek op 1 onderwerp en je krijgt er 12 bruikbare bij.

Consumenten belazeren? Doet de overheid en EU ook aan mee met BIO-etiketjes en energie-labels waar geen consument de achtergrond van kent.
Vrije-uitloopkip om maar wat te noemen.. Ik krijg bij de naam al de schijterij..

Consument kan je (vind ik) NIET van verlangen dat die diepgaand onderzoek doet naar elk product.
Daar hebben we de Keuringsdienst van Waren voor, tegenwoordig NVWA. Wordt daarvoor betaald, van onze centen. Om te voorkomen dat ik als consument steeds weer dingen moet uitvogelen.
Zelfde NVWA is deels weer gehouden aan EU-regels en certificaten waar geen Hollander of andere Europeaan kijk op heeft. De EU-criteria etc zijn beschikbaar, maar geen normaal mens kan er wat mee in dagelijks leven.

Proost, Snelbier

hansHalberstadt

Citaat van: pincopallino op 02-12-2022  16:17 uNee Hans, dit doet mij denken aan " ieder voor zich en god voor ons allemaal "
Ik bedoel eigenlijk samen proberen het onaantrekkelijk te maken voor fabrikanten om dit soort truckjes uit te halen. Dus zeker niet ieder voor zich.

Dantel

Citaat van: hansHalberstadt op 02-12-2022  18:49 uIk bedoel eigenlijk samen proberen het onaantrekkelijk te maken voor fabrikanten om dit soort truckjes uit te halen. Dus zeker niet ieder voor zich.quote]

Ik snap hoe je het bedoelde, het is helaas een utopie om te denken dat dat zou werken, 'panem et circenses' is het motto.

Kokkebil

Citaat van: De Hopman op 02-12-2022  10:27 uIk meen mij te herinneren dat Appelsientje (of een ander sinaasappelsapmerk) een aantal jaren geleden een lightversie op de markt bracht, wat achteraf gewoon hetzelfde product bleek maar dan stevig aangelengd met water. De prijs lag echter wel hoger dan de normale versie, want light is hip, dus duur.

Dat bedoel ik dus!!!!!!!!

Jan de Graaff

Citaat van: De Hopman op 02-12-2022  10:27 uIk meen mij te herinneren dat Appelsientje (of een ander sinaasappelsapmerk) een aantal jaren geleden een lightversie op de markt bracht, wat achteraf gewoon hetzelfde product bleek maar dan stevig aangelengd met water. De prijs lag echter wel hoger dan de normale versie, want light is hip, dus duur.
Wel zo netjes om bij zo'n aantijging de onderbouwing mee te leveren. Een "Ik meen mij te herinneren" disclaimer is onvoldoende als het later niet blijkt te kloppen.

Maar goed, hier de onderbouwing: https://teunvandekeuken.nl/sap-aanlengen-water-en-alsof-goed-is-we-gekke-henkie/

Eric v B

Citaat van: Kokkebil op 28-11-2022  10:49 uGooi er liters water( A RAISON VAN 2 EURI PER 1000 LITER) bij en verdubbel de prijs!
Tel uit je winst!

Citaat van: JanDeGraaff op 05-12-2022  12:58 uWel zo netjes om bij zo'n aantijging de onderbouwing mee te leveren. Een "Ik meen mij te herinneren" disclaimer is onvoldoende als het later niet blijkt te kloppen.

Maar goed, hier de onderbouwing: https://teunvandekeuken.nl/sap-aanlengen-water-en-alsof-goed-is-we-gekke-henkie/

Dus toch kort door de bocht want is niet 2x zo duur!

Kokkebil

Citaat van: Eric v B op 05-12-2022  13:40 uDus toch kort door de bocht want is niet 2x zo duur!

Och ja, mierenneukers heb je overal en die begrijpen dan niet dat sommige opmerkingen figuurlijk bedoeld zijn!
 ;D  ;D  ;D    ^-^  ^-^  ^-^ 

Eric v B

Citaat van: Kokkebil op 06-12-2022  13:57 uOch ja, mierenneukers heb je overal en die begrijpen dan niet dat sommige opmerkingen figuurlijk bedoeld zijn!
 ;D  ;D  ;D    ^-^  ^-^  ^-^ 
Die wonen naast de roeptoeters  ;)

Kokkebil

Citaat van: Eric v B op 07-12-2022  12:49 uDie wonen naast de roeptoeters  ;)

Klopt helemaal!! ;D  ;D  ;D  ;D  ;D

Spyro

Citaat van: Eric v B op 07-12-2022  12:49 uDie wonen naast de roeptoeters  ;)
Je hebt waarschijnlijk ook mierenneukende roeptoeters....  :-\ ;D ;D

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.