Hi, mijn naam is Tim

Gestart door Nautje, 20-11-2022 15:19 u

Vorige topic - Volgende topic

Nautje

Hi allemaal,

Mijn naam is Tim, 39 jaar oud en 0 ervaring met brouwen.
Ik ben me vooral aan het inlezen, oriƫnteren en spullen aan het verzamelen.

Vorige week heb ik 2 RVS 20 liter pannen gekocht en ik had al een 1-pits inductie kookplaat dus het begin is er.

Ik twijfel alleen nog tussen  een 2e inductieplaat te kopen voor mijn spoelwater of een dompelaar aan te schaffen.
Alleen heb ik geen idee of zoiets genoeg vermogen heeft om het water op de juiste temperatuur te brengen.

Anyway, ik zal hier voornamelijk veel aan het lezen zijn met af en toe een vraag.

Wish me luck! 🙋

jhazenberg

Hi Nautje,

welkom hier en veel leesplezier

tdp

Hoi Tim,

welkom op het forum! Voor het inlezen in deze prachtige hobby ben je wel op het goede adres! Veel, zo niet alles is al wel een keer de revue gepasseerd.

Wanneer je 20 liter pannen hebt, zou je die ook prima kunnen verwarmen met bijvoorbeeld een Ikea inductiekookplaat. Die zijn 2000 watt. Stelregels is volgens mij 100 watt per liter, dus dan zit je perfect!

Veel plezier met het starten van deze hobby, stel je vragen, lees je in, en alles komt goed!

Teun

Alexander_H

Hoi en welkom!
Ik heb op dit moment 1 plaat (Hendi) , en eigenlijk nog geen nood gehad aan een tweede.
Spoelwater is normaal < 20 liter, dus ik verwarm die gewoon in de keuken.
Tenzij er nog een goeie deal komt op een tweede Hendi, maar dan is het voor de heb :)

Wolter

Welkom en veel leesplezier op ons forum. Ik ben benieuwd naar de ervaringen en resultaten van jouw eerste brouwsels..

Broewerke

Misschien kan een beheerder de titel van maan in naam wijzigen

Jacques

Citaat van: Broewerke op 22-11-2022 &nbsp;16:27 uMisschien kan een beheerder de titel van maan in naam wijzigen

Gebeurd.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.