Recept boek

Gestart door Jan.vidal, 16-11-2022 22:27 u

Vorige topic - Volgende topic

Jan.vidal

Hallo
Ik heb dit recept gevonden in een boek maar wat mij is opgevallen is dat het beslagwater aan de lage kant is want ik doe meestal mijn beslag water tussen de 20à 25 liter en bij deze recepten altijd rond de 13 liter moet ik dan alles liggen omrekenen of kan ik een beslagwater van 13 liter eens proberen?
Ps ik brouw met de easybrew 30

20221116_221513.jpg

Zambezi Special

Ik volg deze even.
Leuk recept.
Welk boek is dit?

Het zou met de dikte van de maisch te maken kunnen hebben?

Goldin

Citaat van: Zambezi Special op 17-11-2022  07:11 uIk volg deze even.
Leuk recept.
Welk boek is dit?

Het zou met de dikte van de maisch te maken kunnen hebben?

Als ik de lay-out goed herken dan is dit het boek: "Thuis bier brouwen" van Greg Hughes.

Goldin

Citaat van: Jan.vidal op 16-11-2022  22:27 uHallo
Ik heb dit recept gevonden in een boek maar wat mij is opgevallen is dat het beslagwater aan de lage kant is want ik doe meestal mijn beslag water tussen de 20à 25 liter en bij deze recepten altijd rond de 13 liter moet ik dan alles liggen omrekenen of kan ik een beslagwater van 13 liter eens proberen?
Ps ik brouw met de easybrew 30

Volgens mij is dit het boek "Thuis bierbrouwen". Deze gebruik ik ook vaak om wat inspiratie op te doen. Het beslagwater is mij nog niet eerder opgevallen. Ik zet zelf altijd mijn recepten in "Brewfather", deze tool rekent onderandere het beslag water automatisch voor je door. (Er zijn hier ook een aantal alternatieven voor, zie: https://www.hobbybrouwen.nl/biersoft.html) Ook houdt deze tool rekening met je brouwapparaat. Ik gebruik zelf ook een Brewmonk 30. Volgens mij is dit boek namelijk wel vrij optimistisch qua rendementen icm een Brewmonk.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.