Braumeister sifon en meetlat

Gestart door HS65, 16-11-2022 14:41 u

Vorige topic - Volgende topic

HS65

Om te beginnen even voor de duidelijkheid; ik heb geen enkele relatie met de leverancier.

Onlangs las ik dat @Jacques bij zijn voormalige braumeister 20L een sifon gebruikte om meer bier vanuit de ketel naar het gistvat te laten lopen. Een aftapgat wat 5 of 6c m boven de bodem zit laat wel erg veel bier achter waardoor je de ketel op het laatst schuin moet zetten. Om dit euvel te verhelpen had Jacques een handig tooltje laten maken. Vervolgens heb ik bij de Italiaanse BacBrewing gevraagd of hij iets dergelijks zou kunnen maken. Daarnaast wilde ik ook graag een rvs meetlat met liter aanduiding. Bij een Braumeister weet je bij het spoelen niet hoeveel er in de ketel zit en dat leek mij toch wel handig. BacBrewing heeft nu beide tooltjes in de webshop staan. Goedkoop? Hmmm. Maar wel handig.

Jacques

Citaat van: HS65 op 16-11-2022  14:41 uGoedkoop? Hmmm.

Het knietje dat ik had laten maken was ook niet goedkoop. Deze heb ik destijds op maat laten maken en kostte mij toen € 45. Inmiddels zijn bijna alle prijzen gestegen...

Broewerke

Ik heb gewoon n rvsstrip of de steel van een pollepel en daar markeringen op gemaakt. Verder een rvshevel en hevel het wort naar gistvat. Ketel nagenoeg leeg en amper bezinksel mee naar gistvat.

HS65

Citaat van: Broewerke op 16-11-2022  15:27 uIk heb gewoon n rvsstrip of de steel van een pollepel en daar markeringen op gemaakt. Verder een rvshevel en hevel het wort naar gistvat. Ketel nagenoeg leeg en amper bezinksel mee naar gistvat.

Ik was eerlijk gezegd niet benieuwd hoe anderen het doen, maar wilde alleen laten weten dat er tools zijn voor deze twee bevindingen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.