Vaatwasser voor schoonmaak

Gestart door hb-lot, 13-11-2022 23:46 u

Vorige topic - Volgende topic

hb-lot

Ik heb her en der wel gelezen dat mensen hun flessen schoonmaken in de vaatwasser. Dus wat let ons om andere brouwspullen in de vaatwasser te stoppen?

Zat zelf te denken aan de zwaarder vervuilde onderdelen als hopspiders, moutkorf, filterplaten etc.

Glansspoelmiddel? Als het voor de flesjes geen kwaad kan, waarom wel een issue aan de warme kant? Of boen je het er anders niet in ieder geval makkelijk vanaf met wat water en afwasmiddel?

Snelbier

Vaatwasser werkt prima voor hopspider, filters en andere ruwe oppervlakken.
Gladde moutkorf lukt wel met een nylon sponsje, snel en simpel.
Filters periodiek in de vaatwasser om aanslag op te lossen. Komen er glimmend uit.
Glansspoel zou slecht schuim geven bij bierglazen. Niet druk over maken aan de 'warme kant'.
Het is overigens weer een extra handeling, hoe eenvoudig ook.
Meestal maak ik tijdens koelen alles schoon met warm koelwater en ruim het meteen op.
Proost, Snelbier.

Goldin

Hier ook een vervend vaatwasgebruiker, vooral voor de hopspider is dit perfect. Dit was bij mij altijd een tijdrovende klus om dit helemaal schoon te krijgen. Nu spoel ik hem even om om de grootste vlokken eruit te krijgen en hij komt weer blinkend schoon de vaatwasser uit.

tdp

Met een beetje passen en meten past zelfs een 50 liter bierfust in de vaatwasser, bovenste rekje eruit en het gaat net! Eerder ging bijna alles bij mij in de vaatwasser, tegenwoordig was ik veel af met de hand, dan hoef ik niet zoveel te slepen vanuit de 'brouwerij' naar de keuken.

hb-lot

Ik brouw in de keuken, beperkte ruimte is een nadeel van in de stad wonen.

Vanochtend de vaatwasser gebruikt, werkte op het eerste gezicht prima. Behalve misschien de filterheks, maar daar is denk ik niet zo veel aan te doen, zullen altijd een paar kafjes e.d. in blijven hangen.

Rekje er uit durfde ik uiteindelijk niet aan omdat aan dit rekje een sproeiarm zit, en als je deze er uit haalt zou denk ik een  stop oid moeten hebben voor het gat waar deze normaal gesproken op aangesloten zit.

Eric v B

Citaat van: tdp op 14-11-2022  10:37 uMet een beetje passen en meten past zelfs een 50 liter bierfust in de vaatwasser, bovenste rekje eruit en het gaat net! Eerder ging bijna alles bij mij in de vaatwasser, tegenwoordig was ik veel af met de hand, dan hoef ik niet zoveel te slepen vanuit de 'brouwerij' naar de keuken.
Vaatwasser in Brouwerij?

BillieGroothuizen

Citaat van: hb-lot op 14-11-2022  11:42 ustop oid moeten hebben voor het gat waar deze normaal gesproken op aangesloten zit.

Nee, daar mag je geen stop in doen.

hb-lot

Citaat van: BillieGroothuizen op 14-11-2022  13:31 uNee, daar mag je geen stop in doen.

Ok. Maar open laten lijkt me ook geen goed idee. Dus de conclusie zou dan zijn het mandje moet blijven zitten?

tdp

Citaat van: hb-lot op 14-11-2022  14:08 uOk. Maar open laten lijkt me ook geen goed idee. Dus de conclusie zou dan zijn het mandje moet blijven zitten?

kan er gewoon uit hoor, heb ik destijds ook gedaan. Kan me zelfs voorstellen dat deze wordt afgesloten wanneer je het bovenste rekje eruit haalt.

Spyro

Citaat van: hb-lot op 14-11-2022  14:08 uOk. Maar open laten lijkt me ook geen goed idee. Dus de conclusie zou dan zijn het mandje moet blijven zitten?
Zit daar normaal geen plastiek bolletje in die je in duwt als je de schuif volledig in de vaatwasser schuift? Dacht het ooit eens gezien te hebben, dus als er waterdruk op komt en de schuif zit er niet in zou die opening door dat balletje afgesloten moeten zijn...  :weetniet:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.