Hallo, ik ben Frits uit Hilversum

Gestart door Frits1980, 11-11-2022 19:36 u

Vorige topic - Volgende topic

Frits1980

Hierbij dan ook maar even een voorstelling van mij. Ik ben Frits, uit 1980 dus op moment van schrijven 42 jaartjes jong 🤪
Ik ben een aantal jaar geleden al lid geworden en toen wat bier gebrouwen met @westrux. Ik heb alleen na mijn verhuizen naar Hilversum bijzonder weinig van me laten horen. En daarmee was het brouwen ook gedaan. Tot een maand geleden een andere vriend van me vroeg of ik dat samen met hem wilde gaan doen. Zo gezegd zo gedaan. We hebben tot op heden nog geen bier gebrouwen, maar wel een bijna complete brouwerij. Aangeschaft is: Grainfather G40, 4x keg king appolo 30l snub nose, 4 koelkasten, 4 rapt pills, Boel itapx en natuurlijk al het andere spul wat nodig leek of is.
Nu moet het belangrijkste nog gebeuren, brouwen 😁
Doel, lekkere gelaagde bieren brouwen met relatief weinig alcohol. Ik hou er zelf van om best wat biertjes te drinken zonder ladderzat te worden.
Verder ben ik helaas werkeloos, door een auto-immuunziekte in mijn hersenen heb ik hersenletsel opgelopen en ben ik nu snel overprikkeld en moe. Het leven loopt nu eenmaal zo.
Dus alle tijd om me te verdiepen in m'n hobby's: fotografie, domotica en nu dan bier brouwen.

Goldin

Welkom Frits,

Veel succes en plezier met het heruitvinden van deze hobby!

rkroon

Welkom Frits! Leuk, domotica en bierbrouwen! Ook mijn hobbies  :beersmiley:  home Assistent toevallig?

Frits1980

Citaat van: rkroon op 11-11-2022  23:52 uWelkom Frits! Leuk, domotica en bierbrouwen! Ook mijn hobbies  :beersmiley:  home Assistent toevallig?
ja, HAos op een NUC. Met Hue en conbee2, wat shelly's en een zwave stick.

Jij? En wat brouw jij zoal?

Jacques

Welkom op het forum Frits.
Er zijn in Hilversum meer hobbybrouwers en natuurlijk is er ook een leuke brouwerij die mooie bieren brouwt. https://www.gooischebierbrouwerij.nl/

Frits1980

Citaat van: Jacques op 12-11-2022  21:27 uWelkom op het forum Frits.
Er zijn in Hilversum meer hobbybrouwers en natuurlijk is er ook een leuke brouwerij die mooie bieren brouwt. https://www.gooischebierbrouwerij.nl/

Dank je jacques. Wie weet kom ik de anderen in de toekomst nog een keer tegen. V.w.b. de Gooischebierbrouwerij zijn de meningen misschien wat verdeeld. Ik ben niet zo heel erg enthousiast over hun bieren. Maar hun marketing doet wel goede zaken. :)

Jacques

Citaat van: Frits1980 op 12-11-2022  21:46 uIk ben niet zo heel erg enthousiast over hun bieren.

Dat kan. Toch vallen hun bieren regelmatig in de prijzen... https://shop.gooischebierbrouwerij.nl/medaille-box.html

broeder

Hoi Frits,
welkom bij de Hobbybrouwers en vooral ook in ons dorp Hilversum.
Wat apparatuur betreft maak je mooie keuzes, maar de kwaliteit van het bier moet uit jouw handen komen.
Ik wens je dus ook veel brouwplezier en mooie bieren.
Overigens vind ik de Gooische Bubbel een lekker bier.
Groet broeder Willem

Blokkie

Hallo Frits,

Welkom op het forum. Goed dat er mensen in en uit Hilversum meedoen. Ik vind de Saison van de Gooische lekker.

Zo zie je maar, smaken verschillen. Dat is het leuke aan deze hobby. Maakt iets wat jij lekker vindt.  ;) 

jhazenberg

Welkom Frits,

je hbt alle spullen al om een lekker biertje te brouwen en met domotica tussen je hobbies kan je vast nog een en ander gaan monitoren/regelen.
veel plezier met het brouwen
 :degroeten:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.