Bottelen met Fermzilla zonder druk?

Gestart door LinkmasterMonkey, 06-11-2022 23:59 u

Vorige topic - Volgende topic

LinkmasterMonkey

Hallo allemaal.

Ik zit na te denken over het aanschaffen van de Fermzilla 27L. Deze wil ik dan gaan gebruiken zonder druktoestanden. Misschien in de toekomst wel, maar voor nu niet vanwege ruimtegebrek en financieel oogpunt.

Maar nu vroeg ik mij af hoe je het beste kunt bottelen wanneer je de Fermzilla zonder druk gebruikt. Doe je dat met een hevel?

Groet,
Leon

Jurrian

Hi Leon,

Zelf gebruik ik hiervoor een hevel. Ik heb zelf ook een Fermzilla maar heb mij niet heel erg verdiept om dit anders te doen.
Het werkt wel goed.

Groet Jurrian

Bvk1983

Toen ik een Fermzilla had gebruikte ik ook een hevel. Mocht je vergisten onder druk voorlopig achterwege laten zou je ook een RVS vat kunnen overwegen met kraantje. Dan zou je rechtstreeks uit het vat kunnen bottelen.

LinkmasterMonkey

Citaat van: Jurrian op 07-11-2022  06:28 uHi Leon,

Zelf gebruik ik hiervoor een hevel. Ik heb zelf ook een Fermzilla maar heb mij niet heel erg verdiept om dit anders te doen.
Het werkt wel goed.

Groet Jurrian

Top, gaan we de hevel weer uit de kast halen. Deed het nu met een emmer met kraantje.

Heb jij de Fermzilla toevallig ook in een klimaat/koelkast staan? Zag wel wat creatieve oplossingen voorbij komen.

LinkmasterMonkey

Citaat van: Bvk1983 op 07-11-2022  08:58 uToen ik een Fermzilla had gebruikte ik ook een hevel. Mocht je vergisten onder druk voorlopig achterwege laten zou je ook een RVS vat kunnen overwegen met kraantje. Dan zou je rechtstreeks uit het vat kunnen bottelen.

Zijn ook mooi inderdaad, maar bij de Fermzilla kun je goed zien wat er allemaal in het vat gebeurt. Maar met een hevel aan de gang lijkt mij een prima oplossing.

Theo Mol

Citaat van: LinkmasterMonkey op 07-11-2022  11:39 uZijn ook mooi inderdaad, maar bij de Fermzilla kun je goed zien wat er allemaal in het vat gebeurt. Maar met een hevel aan de gang lijkt mij een prima oplossing.
Dat is ook leuk, zeker als het hevig gist en beweegt. Alleen, na een tijdje weet je het wel.

Als ik de Fermzilla gebruik dan hevel ik het bier af naar een bottelemmer. Daar zijn twee redenen voor: het is makkelijk de suikeroplossing toe te voegen en te mengen, en de emmer is eenvoudiger te dragen naar het aanrecht waar de flesjes staan voor het bottelen.

Jurrian

Citaat van: LinkmasterMonkey op 07-11-2022  11:37 uTop, gaan we de hevel weer uit de kast halen. Deed het nu met een emmer met kraantje.

Heb jij de Fermzilla toevallig ook in een klimaat/koelkast staan? Zag wel wat creatieve oplossingen voorbij komen.

Sorry voor het wat late antwoord, maar ik heb deze niet in een klimaat/koelkast staan. Daar heb ik op dit moment nog geen ruimte voor. Ik heb er ook al veel verschillende creatieve oplossingen voor gezien. Nu staat hij bij mij onder de trap uit de loop.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.